Handläggare, Härnösand - Lantmäteriet - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand
Handläggare, Härnösand
Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Härnösand

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Vi behöver nya medarbetare som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad kundservice. Vi är inne i en period av ökad digitalisering, vilket innebär att vi behöver medarbetare med nya tankesätt och infallsvinklar.
Vi ska underlätta för våra kunder så att de kan göra rätt från början, förbättra vårt språk och vara mer kommunikativa. Kunderna ska få ta del i var deras ärenden befinner sig i våra processer.
För att leva upp till vår myndighets värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Division Fastighetsinskrivning söker nu handläggare till kontoret i Härnösand. Kontoret i Härnösand består av cirka 17 medarbetare med olika yrkesbakgrund och arbetsuppgifter.


Publiceringsdatum
2017-07-19

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av kundservice som omfattar handläggning av inskrivningsärenden, som vanligtvis består av bevilja ansökningar, samt all kontakt ut mot våra kunder. Du kommer att ha kontakt med fastighetsmäklare, privatpersoner, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Du arbetar teambaserat mot givna mål med fokus på ärendegenomströmning.
Tjänsten avser tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, exempelvis högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt. Kanske har du praktisk erfarenhet av kundservice inom exempelvis bank, försäkring och mäkleri.

Dina personliga egenskaper
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är att du är flexibel och ser möjligheter i förändringar. Du är prestationsorienterad, sätter upp höga mål och tillsammans med teamet arbetar hårt för att uppnå dem. Du har driv och vågar ta initiativ genom att sätta igång aktiviteter som leder till resultat.
Du har förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Vi jobbar i team så det är viktigt att du tycker om att samarbeta och utveckla goda relationer med fokus på vårt uppdrag.
Du får gärna vara kreativ och vara den som kommer med nya idéer på nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du är nyfiken och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.
Det är viktigt att du kan bidra med god service till allmänheten och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Du har ett stort intresse för att ge bästa möjliga service till våra kunder och gör det lilla extra för att vara säker på att kunden har fått rätt hjälp.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Pernilla Jonsson, telefon 072-518 59 02. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Karl-Johan Lindgren, telefon 0611-25903 och för ST inom Lantmäteriet, Zarita Lindstedt, telefon 0611-25937. Våra e-postadresser är pernilla.m.jonsson@lm.se, karl-johan.lindgren@lm.se och zarita.lindstedt@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Om Fastighetsinskrivningen
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-09
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/3290
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3609554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: