Handläggare Härjedalens Kommun I Härliga Härjedalen

Härjedalens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Härjedalen, Älvdalen, Orsa, Mora, Malung-Sälen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen i Härjedalen, Hällefors eller i hela Sverige

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.

Härjedalen är en av Sveriges till ytan största kommuner med gott om plats för varje invånare. Medborgarhuset med kommunförvaltningen ligger i Sveg. För att det ska vara nära till kommunal service finns även tre lokalkontor i kommunen. Som arbetstagare erbjuds du både friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. I Härjedalen finns fjäll, sjöar och skogar. Oavsett om du är intresserad av sommar- eller vinteraktiviteter finns här stora möjligheter året om.

Härjedalens kommun utvecklar nu framtidens äldreomsorg och omsorg för funktionshindrade och vi söker utpräglade byråkrater och processinriktad handläggare.
Vill du vara med och utveckla ett systematisk arbetssätt i handläggning och uppföljning?

Publiceringsdatum
2016-03-07

Dina arbetsuppgifter
• Omsorgsavdelningen i Härjedalens Kommun har ca 420 anställda och drygt 700 brukare i följande geografiska områden: Sveg, Lillhärdal, Vemdalen, Ytterhogdal, Hede och Funäsdalen. Som handläggare ansvarar du för fakturering uthyrning av bostäder, uppföljning och utvärdering
• Vi använder verksamhetssystemet Treserva

Kvalifikationer
• Kunskap om samhällets insatser för äldre och personer med funktionsnedsättning
• Kunskap om normala och sjuka åldrandet samt om funktionsnedsättning
• Kunskap i fakturering och budget
• Kunskap i uthyrning av bostäder och om bostadssituationen i kommunen
• Kunskap om uppföljning och utvärdering.
• Erfarenhet och kunskap om handläggning inom äldreomsorgen är meriterande.

• Som person är du är analytisk, lösningsfokuserad och resultatinriktad och skapar förutsättningar för verksamhetsutveckling och samverkan. Du har goda kunskaper i för området gällande lagstiftning. God datorvana och körkort är ett

Utbildningsnivå:
• Gymnasium

Vi erbjuder:
• Kompetensutveckling i takt med verksamhetsutveckling.
• Friskvård.
• En kreativ miljö med många glada skratt.
• Ett spännande och utvecklande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater.
• En förändringsbenägen och expansiv verksamhet.
• Tillträde enligt överenskommelse.
• Tjänsten är tillsvidare med anpassad sysselsättningsgrad.
• Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-03
Ange följande referens när du ansöker: 2970228377
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Justin Cruseman, Avdelningschef Vård&Omsorg (+46 0680 17659 (+46) 0680 16100
Eva-Lotta Lundin, Ombud Ledarna (+46) 0684-16886 (+46) 0680-16100
Margit Andersson, Ombud SSR (+46) 0680 16138 (+46) 0680 16100
Lina Eklund, Ombud VISION (+46) 0680 16374 (+46) 0680 16100

Företag
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen

Adress
Härjedalens Kommun, Socialförvaltningen
Medborgarhuset
84280 Sveg

Kontorsadress
Ringvägen 2, 84233 Sveg

Jobbnummer
2709688

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Härjedalens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Härjedalens kommun, Socialförvaltningen: