Handläggare Handikappförmåner
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Halmstad,
Falkenberg,
Ängelholm,
Markaryd,
Varberg eller i
hela Sverige Referens: 022938-2008
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Försäkringskassan satsar för framtiden. Vi bygger nu upp nya försäkringscenter på flera orter i landet för vi ska kunna handlägga ärenden snabbt, korrekt och likformigt. Vi ökar vår service genom att ha lokalkontor i landets alla kommuner och förstärker och utökar öppettiderna i vår telefonkundtjänst. Vi utvecklar även tjänster över Internet. Kort sagt, vi ska bli en modern myndighet med hög service.
Försäkringskassan söker
Handläggare handikappförmåner
Placering lokalt försäkringscenter Halmstad
Arbetsuppgifter och ansvar
Som handläggare handikapp kommer du att handlägga olika former av handikappförmåner. Du utreder rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar, beräknar och verkställer beslut. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn. Du kommer att informera och förklara konsekvenser av beslut och ersättningsformer för kunden. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2008-05-02KvalifikationerDu som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom handikappområdet och/eller erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, särskilt inom myndighet.
Du som söker är kvalitetsmedveten och serviceinriktad. Vidare är du en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners. Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete. Du har god kunskap om närliggande aktörers uppdrag samt god förmåga att uttrycka dig skriftligt.
Övrig informationAnställning är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Enhetschef Dusan Vucenovic, 035-13 61 75 eller mobil 070 954 91 61. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Karin Bernhardtz, 031-700 57 62. Fackliga kontaktpersoner är ST Reinu Suu, 035-13 60 47 eller SACO Helena Blomqvist, 035-13 61 73.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 022938-2008 senast 16 maj 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 209192
Observera att sista ansökningsdag har passerat.