Handläggare Förvaltningsärenden till Kiruna - Polismyndigheten, Rättsavdelningen - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kiruna
Handläggare Förvaltningsärenden till Kiruna
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Kiruna

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet.

Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats.

Rättsavdelningens Informationsförvaltningsenhet söker nu handläggare förvaltningsärenden till Registerförvaltningen med placering i Kiruna.


Publiceringsdatum
2017-10-27

Arbetsuppgifter
Som handläggare inom förvaltningsärenden arbetar du med administration, registervård och granskning av domar för att upprätthålla korrekta uppgifter i polisiära register och i andra register inom rättsväsendet. Du kan även komma att arbeta med att handlägga bötesinbetalningar, andra ärenden kopplat till böter samt övriga ärenden som faller inom enhetens verksamhetsområden.
I arbetet ingår också telefon¬support till allmänheten och myndigheter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* 3-årig gymnasieutbildning, gärna inom samhällsvetenskap eller ekonomi alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
* God förmåga och vana att uttrycka dig i tal och skrift
* God dator- och telefonvana
* Goda kunskaper i svenska och engelska

Meriterande
Det är meriterande om du har:
* Erfarenhet av handläggnings-/utredningsarbete
* Universitetsutbildning som är relevant för verksamhetsområdet
* Kunskaper i juridik, inom relevant lagstiftning
* Erfarenhet av eller kännedom om Lean

Personliga Egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på god samarbetsförmåga samt att du har en positiv attityd, är serviceinriktad och flexibel. Vidare bör du vara initiativtagande och självständig samt ansvarskännande och noggrann. Vi förutsätter att du arbetar i enlighet med Polisens värdegrund. Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIGT
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månader provanställning. Flextid tillämpas. Arbetsplatsen ligger i Kiruna, Rymdhus 4. Arbetstiden är heltid och förlagd till dagtid.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-20
Ange följande referens när du ansöker: C16012/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneli Karlsson 010-56 35282

Företag
Polismyndigheten, Rättsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3771378

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen: