Handläggare för folkbokföringsfrågor inom vår skatteupplysning

Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin / Juristjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin i Gävle, Örebro, Sundsvall, Nyköping, Karlstad eller i hela Sverige

Brinner du för kundkontakt och är duktig på att förmedla kunskap och information? Med lyhördhet och ett gott bemötande hjälper och vägleder du våra kunder inom folkbokföringsområdet på vår kundsupport Skatteupplysningen.

Här skapar du samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor.

Om jobbet
På Skatteupplysningen är du Skatteverkets ansikte utåt. Du svarar på frågor om folkbokföring från i första hand privatpersoner och vägleder dem i hur de bäst använder våra e-tjänster. Du skapar förtroende genom att vara lyhörd och ha ett gott bemötande. Frågorna kommer främst via telefon, men också via mejl. Du tar själv ansvar för att uppdatera dig om nyheter och förändringar inom ditt arbetsområde. Med hjälp av olika digitala informationskanaler söker du också svar under samtalet med kunden. De flesta frågor är enkla och går snabbt att besvara, men en del är mer komplexa. I arbetet ingår också administrativa arbetsuppgifter som till exempel att skicka personbevis och olika blanketter.

I det här jobbet har du kontakt med kunder hela dagarna och du möter en stor mångfald av människor. Du arbetar nära dina kollegor och ni ger och får stöd av varandra. Arbetet är kvalificerat och du utvecklas inom kundservice och får bred kunskap inom folkbokföringsområdet. På Skatteupplysningen har du schemalagd arbetstid, som du till viss del kan påverka själv. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

https://skatteverket.se/skatteupplysningen berättar en av våra medarbetare om hur det är att jobba hos oss.

Du tillhör Skatteupplysningsenhet norra på Kundmötesavdelningen och din placering är i Gävle. Skatteupplysningen har tre sektioner i Gävle. På varje sektion är man idag ca 20 medarbetare.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du: - ha ett kundanpassat förhållningssätt och bra bemötande
- ha förmåga att förmedla kunskap och information såväl sakligt som tydligt
- ha god samarbetsförmåga
- arbeta professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål.

Du ska även ha: - högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) gärna inom samhällsvetenskap eller annan inriktning som vi bedömer relevant (avser registrerade poäng vid ansökningstillfället)
- goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- erfarenhet av informationssökning i databaser och på internet.

Det är önskvärt med aktuell arbetslivserfarenhet inom kundsupport där du besvarat inkommande frågor via telefon eller personliga möten.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. I webbformuläret svarar du också på några kompletterande frågor som bland annat ersätter ett personligt brev.

Med anledning av Covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Senast 3:e maj 2021 Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-02-24

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/231".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysningen norr

Jobbnummer
5592421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin: