Handläggare för ensamkommande barn

Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd i Halmstad

Halmstad är en populär turistort såväl som hemstad. Här bor 94 000 invånare som ständigt blir fler i en av landets mest expansiva regioner. Tillsammans med kommunens 7 800 medarbetare har du chansen att vara med och utveckla Halmstad som hemstad, kunskapsstad och upplevelsestad. Vi har fler än 70 yrkesgrupper som gör skillnad. Vill du vara med?

Stadskontoret förbereder och verkställer de kommunövergripande politiska besluten. Vår strävan är att bidra till en effektiv organisation med medborgarnas bästa i fokus. Vi samordnar, utvecklar och stödjer förvaltningar/bolag inom bl.a. områdena ekonomi, personal, upphandling, IT, kommunikation och samhällsutveckling.

Publiceringsdatum
2015-01-13

Arbetsuppgifter
Inom överförmyndarkansliet arbetar vi med tillsyn över förmyndares, förvaltares och gode mäns (ställföreträdares) verksamhet. Denna tillsyn avser att ge garanti mot rättsförluster för personer som själva inte kan tillvarata sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för person, såsom t ex underåriga, gamla, sjuka och personer med funktionsnedsättning.

Som handläggare för ensamkommande barn kommer du bland annat att rekrytera och utbilda personer som vill åta sig uppdrag som god man till ensamkommande barn. Du kommer även att förordna, utöva tillsyn och fatta beslut om entledigande av gode män. I rollen ingår även att besluta om arvode till god man.

Arbetet innebär många kontakter med både gode män, allmänheten och myndigheter. Du kommer dessutom att aktivt delta i arbetet med att ständigt förbättra överförmyndarverksamheten genom exempelvis Lean och arbetet med att införa e-förvaltning.

Tjänsten är tidsbegränsad på ca 6 mån med möjlighet till eventuell förlängning.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionom- beteendevetenskaplig eller juristexamen eller motsvarande utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du arbetslivserfarenhet inom området är det meriterande.

Som person är du trygg i dig själv och har hög integritet samtidigt som du är serviceinriktad och ser vikten av ett gott bemötande. Du har god förmåga att både arbeta självständigt och i grupp. Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har tekniskt intresse eller kompetens med anledning av arbetet med e-förvaltning.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Heltid. 100% Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-27
Ange följande referens när du ansöker: A443895
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carolina Winkler, kanslichef 072-523 64 06

Facklig kontakt
Therese Wallgren, SSR 035-13 72 88
Helene Wangler, Vision 035-19 29 07

Företag
Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd

Adress
Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
2125268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen för ledningsstöd: