Handläggare för bostadsanpassningsbidrag - Kungsbacka Kommun - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kungsbacka
Handläggare för bostadsanpassningsbidrag
Kungsbacka Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda
Visa alla jobb hos Kungsbacka Kommun i Kungsbacka

Kungsbacka är en växande kommun där både människor och företag utvecklas. Hos oss arbetar människor som vill, vågar och kan. Vill du bli en av oss?



Vill du arbeta på en arbetsplats där vi ser värdet i att ha en hälsofrämjande arbetsmiljö och där vi gemensamt arbetar för att skapa arbetsglädje, då är detta arbetsplatsen för dig.

Vi är ett stöttande arbetslag där vi bidrar och delar kunskap med varandra.

Rollen som bostadsanpassningsbidragshandläggare hos oss
Vi erbjuder ett meningsfullt uppdrag, där du kommer att utvecklas varje dag. Tillsammans med dina kollegor på enheten ansvarar du för att skapa en lustfylld arbetsplats, som genomsyras av gemensamhet och öppenhet. I denna roll kommer du att ge personer med funktionsnedsättning möjlighet till ett självständigt liv i det eget boende. Uppdraget kan beskrivas som en kedja av händelser med många delmoment där du som handläggare utreder, bedömer och beslutar om bidrag för enskilda personer utifrån lagen (2018:222) om bostadsanpassningsbidrag.

Rollen erbjuder en kombination av arbete ute hos kund samt inne på kontor. I arbetet ingår att bedöma sökta åtgärder, värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, skriva offertförfrågningar, hantera offerter, skriva beslut, upprätta beställningar av entreprenadarbeten samt att hantera fakturor.

Dina kontaktytor är flera, så som med de sökande och närstående, intygsgivare, fastighetsägare, entreprenörer samt andra myndigheter och huvudmän. Du har intresse för att hålla dig uppdaterad kring gällande föreskrifter och domar som kan påverka handläggningen av bostadsanpassningsbidrag. Vi hoppas också att du vill bidra till vårt pågående kvalitetsarbete.

Publiceringsdatum
2021-06-29

Profil
Rollen som bostadsanpassningsbidragshandläggare ställer höga krav på förmågan att bemöta människor i olika livssituationer, vi söker dig som värdesätter ett gott bemötande!

Du har en god analytisk förmåga, är strukturerad, kan se helheten i processer och trivs med komplexa frågor. Vi vill att du är lyhörd, beslutsam, prestigelös samt visar gott omdöme till din omgivning. Du är duktig på att kommunicera med andra (internt och externt), både muntligt och skriftigt. Du är dessutom lojal och handlar i enlighet med fattade beslut, mål, policys och riktlinjer samt har en problemlösande och analytisk förmåga.

Vi söker dig som är högskoleutbildad inom adekvat område för uppdraget, exempelvis arbetsterapeut, fysioterapeut, byggteknik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med bostadsanpassningsbidrag eller har vana från annan myndighetsutövning inom närliggande regelverk. Vi ser gärna att du har fastighetsrelaterad och/ eller byggteknisk praxis med dig i ryggsäcken. Du har goda IT-kunskaper och innehar B-körkort.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om oss på Myndighet
Vårt uppdrag är att handlägga ansökningar av bostadsanpassningsbidrag på ett rättssäkert sätt och genom bidrag till anpassning av bostäder, ge personer med funktionsnedsättning möjlighet till ett självständigt liv i eget boende. Enheten är en del av förvaltningen för Vård & omsorg inom verksamhetsområdet myndighetsutövning. Inom verksamheten myndighet ingår förutom bostadsanpassningsenheten även; biståndshandläggning, bosamordning, förebyggande verksamheten, anhörigstöd och avgiftshandläggning.

Enheten bostadsanpassning omfattar 3 handläggare, en metodhandledare samt enhetschef.

Vårt erbjudande och övrig information
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående då en av våra kollegor har valt att gå vidare till nya utmaningar.

Hos oss får du utvecklas i din profession tillsammans med kollegor och kommer arbeta utifrån vår arbetsplatskultur som präglas av att vi välkomnar, samarbetar, levererar och tänker nytt! Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://www.kungsbacka.se/Kommun-och-politik/Sa-har-ar-det-att-jobba-hos-oss/Intresserad?
Kul! Välkommen med din ansökan senast 31 juli.

Om oss på förvaltningen för Vård & Omsorg
Vi är idag cirka 2000 medarbetare som med vår samlade kompetens och professionalitet ger våra invånare omsorg och sjukvård i hemmet eller på våra boenden. I nära dialog med den enskilde och anhöriga hjälper vi våra omsorgstagare att leva ett trygg och värdigt liv utifrån sina behov och förutsättningar. Vi möter omsorgstagare med kunskap, engagemang och arbetsglädje och tillsammans utvecklar vi verksamheten.

Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid eller enligt överenskommelse. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungsbacka kommun

Jobbnummer
5837265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungsbacka Kommun: