Handläggare för akut underhåll

Randstad AB / Byggjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla byggjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-19

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en handläggare för akut underhåll som vill vara med och göra skillnad!

Uppdrag och ansvar
Sektionen för underhåll består av 10 medarbetare som arbetar med underhåll av våra fastigheter på något sätt. I rollen som handläggare akut underhåll är dina närmsta kollegor inom sektionen byggprojektledare, projektsamordnare och eftermarknadsansvarig.

I rollen arbetar du nära tre kollegor inom akut skadehantering, som omhändertar akuta skador och genomför avhjälpande åtgärder så att vår hyresgäst återfår en god boendemiljö. Här arbetar vi med en hög ansvarskänsla, med kostnadseffektivitet i fokus där vi tar ansvar för prioritering av våra arbetsuppgifter vilket gör att vi fokuserar på rätt saker.

Dina dagliga arbetsuppgifter kommer framför allt att vara hantering av akuta skador men du kommer även att driva mindre byggprojekt och totalrenovering av skadade lägenheter. Du kommer att genomföra besiktningar av skador och ansvarar för kommunikationen med hyresgästen. I rollen ingår att bedöma skadans omfattning för att kunna åtgärda med lämplig lösning.
Som handläggare akut underhåll har du kontakt med entreprenörer, underentreprenörer och försäkringsbolag samt tillhörande fakturahantering. Du gillar att jobba i projektform tillsammans med andra, med ett stort fokus att arbeta skadeförebyggande.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående. Vi kommer att använda oss av löpande urval, så vänta inte med din ansökan. Du är välkommen med din ansökan senast 2024-03-10.
Vi samarbetar med Randstad i denna rekrytering. Vid frågor om tjänsten, kontakta Claudia Baronescu 0708296830 alt. claudia.baronescu@randstad.se. I processen kommer vi att genomföra bakgrundskontroll på slutkandidaten.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
I rollen som handläggare för akut underhåll kommer du bland annat ansvara för:
Hantera akuta och komplexa skadeärende
Genomföra avhjälpande åtgärder så att vår hyresgäst återfår en god boendemiljö
Genomföra besiktningar av skador och ansvara för kommunikationen med hyresgästen
Bedöma skadans omfattning för att kunna åtgärda med lämplig lösning
Driva mindre byggprojekt och totalrenoveringar av skadade fastigheter
Prioritera arbetsuppgifter och fokusera på rätt saker
Upprätthålla kontakten med entreprenörer, underentreprenörer och försäkringsbolag samt tillhörande fakturahantering.

Kvalifikationer
Egenskaper & Erfarenheter

Den person vi söker är empatisk, trygg och en pålitlig kollega. Du hanterar komplexa skadeärenden idag och ser möjligheter som en del av problemlösning. Du är van vid högt tempot och är grundlig i din yrkesroll.
Som person är du kommunikativ, tydlig och gränssättande med en positiv och lyhörd inställning. Du är ansvarstagande, idérik, har mycket stort tålamod och gott omdöme. I ditt arbete är du organiserad, strukturerad och planerar ditt arbete med omsorg.
Vidare är du prestigelös och lyhörd som person, som drivs av att få arbeta med människor. Du motiveras av att göra ett bra jobb och ser möjligheter att dela med dig av din kunskap.

Du har en byggteknisk utbildning på gymnasienivå som lägst och har erfarenhet från byggbranschen.
Officepaketet med Excel, Word är ett krav.
Det är meriterande om du har arbetat i fastighets- och ekonomiuppföljningssystem och kalkylverktyg.
Du uttrycker dig flytande i tal och skrift på svenska.
Körkort B är ett krav.
Det finns möjlighet till pool-bil och el-cyklar.

Om företaget
Helsingborgshem AB
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med ca. 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. Vi ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem hos oss. Vår verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar vi efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vi vill att våra kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Vi är 250 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma. Både idag och imorgon. Läs mer på www.helsingborgshem.se.

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Claudia Baronescu
claudia.baronescu@randstad.se
+46708296830

Jobbnummer
8478077

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: