Handläggare färdtjänst m.m.

Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Partille, med sin närhet till Göteborg, fortsätter att utvecklas från förort till förstad med flera stora samhällsbyggnadsprojekt. Bland annat omvandlas nu hela Partille centrum med en ny arena, ett nytt utbildningscentrum samt handel och bostäder. Samhällsbyggnadskontoret har en central roll i detta arbete och samlar kommunens kompetens inom teknik och samhällsbygge. Förvaltningen hanterar även tillsynsfrågor och drift av kommunens mark och anläggningar.

Publiceringsdatum
2014-06-27

Arbetsuppgifter
På Trafikenheten hanteras frågor som rör framkomlighet, säkerhet och tillgänglighet. Arbetsuppgifterna på enheten är varierande och innefattar såväl driftplanering, gatubelysning, trafiksäkerhet och parkering som kollektivtrafik och färdtjänst.

Trafikenheten är en del av samhällsbyggnadskontorets tekniska avdelning och vi jobbar i nära kontakt med övriga medarbetare på förvaltningen. Du ingår i en grupp av 7 medarbetare och kommer att arbeta särskilt nära en ytterligare färdtjänsthandläggare.

I tjänsten som färdtjänsthandläggare ingår följande arbetsuppgifter:

• Handlägga inkomna ansökningar gällande färdtjänst och riksfärdtjänst. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut.
• Handlägga inkomna ärenden gällande parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du ansvarar för ärendet från att det inkommer till färdigt beslut med mycket kontakter med de sökande och närstående.
• Kontakt med allmänheten samt med andra berörda verksamheter inom kommunen, sjukvården m.m.
• Ingå i nätverk för handläggare inom ämnesområdet.
• Visst utredningsarbete inom verksamhetsområdet.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har Socionomexamen eller annan relevant akademisk utbildning, eller annan bakgrund som kan prövas likvärdigt. Du ska också:

• Ha förmåga att ta ansvar och självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut
• Ha god förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du behöver vara serviceinriktad och tillmötesgående
• Ha god samarbetsförmåga både internt i organisationen och utanför
• Vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
• Kontinuerligt delta i och driva utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet
• Ha god datorvana

Erfarenhet av myndighetsutövning och av att jobba i en politiskt styrd organisation, samt kunskap om olika fysiska och psykiska funktionshinder, är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt eller enligt överenskommelse, upphör: Tidsbegränsad anställning om ca 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-10
Ange följande referens när du ansöker: A408147
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Markus Thunberg, Enhetschef Trafik 031-792 13 01
Per Söderquist, Chef Tekniska avdelningen 031-792 12 78
På grund av semestertider så kan det periodvis v 031-7921000

Företag
Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Adress
Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
G:a Kronvägen 34 43382 Partille

Jobbnummer
1924503

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Samhällsbyggnadskontoret: