Handläggare färdtjänst
Ale kommun, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, Administration i Ale I Ale bor över 27 000 människor. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör att Ale är en stark del av Göteborgsregionen. Våra 1 900 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.
Det händer mycket i Ale just nu: Ale är mitt uppe i ett mycket spännande visionsarbete, hur Ale ska se ut 2025? Kommunen är även mitt uppe i utbyggnaden av kommunikationerna och kommer att vara klar 2012. E45 blir fyrfilig och pendlingsmöjligheterna utvecklas. Till det pågår byggnationer av "gröna" boendemiljöer, prisbelönt IT-arbete i skolan, entreprenörsskola etc.
Sektor Samhällsbyggnad består av ett flertal verksamheter; teknik, fastighet, plan- och bygg samt miljö. Tjänsten som färdtjänsthandläggare kommer att ingå i den administrativa enheten som idag består av elva medarbetare.
Publiceringsdatum2012-06-04ArbetsuppgifterTjänsten är tidsbegränsad och innebär i huvudsak att vara ett extra stöd till ordinarie handläggare pga hög arbetsbelastning.
Tjänsten innebär handläggning av ärenden gällande färdtjänst/riksfärdtjänst. I arbetet ingår det att självständigt fatta beslut enligt gällande lagstiftning. Handläggaren har ett brett kontaktnät med andra berörda inom kommunen, sjukvården och funktionshinderorganisationer.
Västtrafik utför färdtjänst i Ale kommun.
KvalifikationerRelevant högskoleutbildning för tjänsten med grundläggande kunskaper i förvaltningslagen och sekretesslagen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.
Tjänsten som färdtjänsthandläggare kräver engagemang för arbetet i kombination med ett serviceinriktat arbetssätt, förmåga att se helheten i uppdraget och vilja till ett kontinuerligt kvalitetshöjande förbättringsarbete. Det krävs även att på ett balanserat sätt kunna kombinera rollen som myndighetsperson med ett serviceinriktat arbetssätt och tydligt kundfokus.
Tjänsten kräver förmåga att bedöma människors funktion vid nedsatt rörelseförmåga samt god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har ett utvecklat ordningssinne, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samt att du har god förmåga att samarbeta då du kommer att ha många kontakter.
Arbetet kräver körkort. Erfarenhet av tidigare handläggning av färdtjänst i en politiskt styrd organisation.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-08-01 , upphör: 2012-12-31
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-18
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.
Ange följande referens när du ansöker: A258178
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Lindberg, administrativ chef, 0303-37 13 08, 0737-73 13 08,
helena.lindberg@ale.seFacklig kontaktFackliga representanter nås via växeln, 0303-33 00 00
FöretagAle kommun, Administration
AdressAle kommun, Administration
Ledetvägen 6
44980 Alafors
Jobbnummer 1262111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.