Handläggare färdtjänst

Ale kommun, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Administration i Ale

I Ale bor över 27 000 människor. Det gynnsamma läget längs Göta älv, närheten till Sveriges andra stad, fantastisk natur och ett varierat boende gör att Ale är en stark del av Göteborgsregionen. Våra 1 900 medarbetare möter Aleborna i livets alla skeden. Att jobba hos oss är att spela en viktig roll för Ales utveckling och välfärd.

Det händer mycket i Ale just nu: Ale är mitt uppe i ett mycket spännande visionsarbete, hur Ale ska se ut 2025? Kommunen är även mitt uppe i utbyggnaden av kommunikationerna och kommer att vara klar 2012. E45 blir fyrfilig och pendlingsmöjligheterna utvecklas. Till det pågår byggnationer av "gröna" boendemiljöer, prisbelönt IT-arbete i skolan, entreprenörsskola etc.

Sektor Samhällsbyggnad består av ett flertal verksamheter; teknik, fastighet, plan- och bygg samt miljö. Tjänsten som färdtjänsthandläggare kommer att ingå i den administrativa enheten som idag består av elva medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-06-04

Arbetsuppgifter
Tjänsten är tidsbegränsad och innebär i huvudsak att vara ett extra stöd till ordinarie handläggare pga hög arbetsbelastning.

Tjänsten innebär handläggning av ärenden gällande färdtjänst/riksfärdtjänst. I arbetet ingår det att självständigt fatta beslut enligt gällande lagstiftning. Handläggaren har ett brett kontaktnät med andra berörda inom kommunen, sjukvården och funktionshinderorganisationer.

Västtrafik utför färdtjänst i Ale kommun.

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning för tjänsten med grundläggande kunskaper i förvaltningslagen och sekretesslagen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig.

Tjänsten som färdtjänsthandläggare kräver engagemang för arbetet i kombination med ett serviceinriktat arbetssätt, förmåga att se helheten i uppdraget och vilja till ett kontinuerligt kvalitetshöjande förbättringsarbete. Det krävs även att på ett balanserat sätt kunna kombinera rollen som myndighetsperson med ett serviceinriktat arbetssätt och tydligt kundfokus.

Tjänsten kräver förmåga att bedöma människors funktion vid nedsatt rörelseförmåga samt god förmåga att kunna uttrycka sig i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har ett utvecklat ordningssinne, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samt att du har god förmåga att samarbeta då du kommer att ha många kontakter.

Arbetet kräver körkort. Erfarenhet av tidigare handläggning av färdtjänst i en politiskt styrd organisation.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2012-08-01 , upphör: 2012-12-31

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-18
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor.
Ange följande referens när du ansöker: A258178
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Lindberg, administrativ chef, 0303-37 13 08, 0737-73 13 08, helena.lindberg@ale.se

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via växeln, 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Administration

Adress
Ale kommun, Administration
Ledetvägen 6
44980 Alafors

Jobbnummer
1262111

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Administration: