Handläggare fakturering - Telge Energi

Telge Energi AB / Ekonomiassistentjobb / Södertälje
2022-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare fakturering - Telge Energi" (publicerad 2022-07-19) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telge Energi AB i Södertälje, Stockholm, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

Vågar du välja att ha kollegor som hjälps åt? Är du noggrann och driven och brinner för att ge service? Vill du arbeta med ett team av duktiga medarbetare på ett bolag som vill göra skillnad på riktigt? Då kan det vara just dig vi söker som Handläggare fakturering till Telge Energi i Södertälje! Vågar vi välja varandra?



Så här säger Maria Sundgren McHale, rekryterande chef om rollen: Som vår nya handläggare blir du en del av ett team om 6 personer. I gruppen Kundprocesser, som fungerar som en backoffice-funktion sköter och administrerar vi den dagliga driften av alla processer som hjälper våra kunder, t.ex fakturering och leverantörsbyte.



Arbetsuppgifter och ansvar I rollen som handläggare fakturering kommer fokus att ligga på administration av fakturering, mätvärdesinsamling, vind- och solenergi. Du kommer också vara med i löpande projekt för att kontinuerligt utveckla våra arbetssätt. Tillsammans med dina kollegor i gruppen kommer du även att ge support till vårt kundcenter. Gruppen kundprocesser är en del av ekonomiavdelningen, Telge Energi och tjänsten är en tillsvidareanställning.



Vi är Telge Energi Telge Energi är elbolaget som går mot strömmen och som alltid har utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu tar vi nästa kliv i att göra det enkelt för människor och företag att agera hållbart. Därför säljer vi el från förnybara källor och vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär såsom barnens egna klimatpris, Childrens Climate Prize, som gynnar båda nutida och framtida generationer. Vi arbetar agilt i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Det är enkelt för att tala med varandra och vi ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt långsiktiga fokus är alltid försäljning & kundnöjdhet.

Läs mer på www.telgeenergi.se .



Vår önskelista Vi är nyfikna på dig! För att vara aktuell till den här tjänsten behöver du ha en gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter. Du behöver också erfarenhet av att jobba i CS Transmission och Microsoft Dynamics CRM. Som person är du noggrann, driven, analytisk, social och en självgående problemlösare. Det är viktigt att du brinner för att ge service till våra kunder, kollegor och samarbetspartners. Du tycker om att lära dig nya saker och är engagerad i att effektivisera och utveckla processer och rutiner, kan prioritera på ett bra sätt och är stresstålig. Du är också strukturerad och kan varva olika arbetsuppgifter utan problem. Dessutom är du ansvarsfull och kan ta huvudansvar inom ett specifikt område och du har intresse av och ambition att utvecklas inom ekonomi.

På Telge Energi är värderingar inte bara ord på ett papper, vi agerar, kommunicerar och fattar beslut enligt värderingarna utmanare, engagerade, öppenhet och samarbete, bäst på det vi gör och genomföra. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift och i Officepaketet är andra förmågor som vi tror behövs för den här tjänsten.



Plus i kanten Ingen är perfekt, men om du har kunskap och/eller erfarenhet av något eller några av följande är det ett plus: kundservice; IT eller backoffice; projektarbeten; elbranschen, samt arbete inom ekonomi och god förståelse för processerna.



Hör av dig idag! Vänta inte, vi vill veta mer om dig! Ansök därför så snart som möjligt, och allra senast 8 april 2022.



Kontakt Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Maria Sundgren McHale på Maria.Sundgren-McHale@telgeenergi.se. Det går också bra att kontakta Hélène Granberg Westberg, Teamlead för kundprocesser på helene.granberg-westberg@telgeenergi.se. Frågor om rekryteringsprocessen hjälper gärna HR-strateg Titti Jardetun till med, 08-550 210 28. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Marcus Lindvall för SACO, du når båda på 08-550 220 00.

Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.



Våga välja Telge

Kom och jobba i expansiva och färgstarka Södertälje kommun! Här väntar 100 000 invånare på att du ska göra skillnad i deras vardag, och 870 medarbetare väntar på sin nya kollega. Telge är leverantören med en hel kommun som både arbetsgivare och kund. Vi är koncernen som ger det mesta av det bästa inom bostäder, fastigheter, energi, nät, tillväxt, återvinning, hamn och inköp. Som förvandlar vår vinst till Södertäljebornas, bokstavligen och dagligen, för att skapa ett bättre, smartare och mer hållbart samhälle än någonsin. Frihet under ansvar, karriärsutveckling, kollegial gemenskap, bra förmåner och lean-tänk. Det är saker som våra medarbetare gillar lite extra med att jobba just hos oss.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-03-23

Ersättning
enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telge Energi AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telge Energi AB (org.nr 556498-8029), http://www.telgeenergi.se

Jobbnummer
6464835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telge Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telge Energi AB: