Handläggare, Eksjö

Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eksjö
2017-08-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare, Eksjö" (publicerad 2017-08-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eksjö, Nässjö, Ydre, Vetlanda, Kinda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Eksjö, Vetlanda, Jönköping, Vaggeryd, Hultsfred eller i hela Sverige

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Vi behöver nya medarbetare som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad kundservice. Vi är inne i en period av ökad digitalisering, vilket innebär att vi behöver medarbetare med nya tankesätt och infallsvinklar.
Vi ska underlätta för våra kunder så att de kan göra rätt från början, förbättra vårt språk och vara mer kommunikativa. Kunderna ska få ta del i var deras ärenden befinner sig i våra processer.
Division Fastighetsinskrivning söker nu handläggare till kontoret i Eksjö. Kontoret i Eksjö består av ca 45 medarbetare med olika yrkesbakgrund och arbetsuppgifter.


Publiceringsdatum
2017-08-14

Dina arbetsuppgifter
Arbetet består av kundservice som innefattar handläggning av inskrivningsärenden, som vanligtvis består av bevilja ansökningar, samt all kontakt ut mot våra kunder. Du kommer att ha kontakt med fastighetsmäklare, privatpersoner, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Du arbetar teambaserat mot givna mål med fokus på ärendegenomströmning.
Tjänsten avser tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer
Du har minst 3-årig gymnasieutbildning. Meriterande om du har ytterligare relevant utbildning, exempelvis högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt eller att du har praktisk erfarenhet av kundservice inom exempelvis bank, försäkring och mäkleri.

Dina personliga egenskaper
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det viktigt att du kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt, att du har ett personligt driv och vilja att ge god service och information så att vi kan bevilja ansökningar som kommer in till oss.
Det är viktigt att du kan bidra med god service till allmänheten och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser även att du gärna har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Görgen Hellman, telefon 0381-662655 eller Ilona Flodin, telefon 0381-662631. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Johan Åhlin, telefon 0451-386109 och för ST inom Lantmäteriet, Suzanne Larsson, telefon 0381-66 26 40. Våra e-postadresser är gorgen.hellman@lm.se, ilona.flodin@lm.se, signe-elisabeth.olofsson@lm.se och suzanne.larsson@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Om Fastighetsinskrivningen
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-04
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/3286
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lantmäteriet

Jobbnummer
3639740

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: