Handläggare Collection Sweden
PayEx Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland,
Stockholm,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige PayEx Group är en privatägd koncern med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten 1972 har vi drivit utvecklingen inom vår bransch och är idag nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och för fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura och reskontrahantering, inkasso och kredithantering.
Vill du vara med och arbeta i PayEx, Customer Operations mot nöjda kunder, nöjda medarbetare och mot en leverans där det vi levererar till kund är i enlighet med fördefinierade produkter, processer och rutiner? I sådana fall finns det möjligheter till det nu! Vi söker en Handläggare inom Inkasso till en av våra enheter - Collection Sweden.
Om teamet
Team Collections huvudfokus är att hantera svenska inkassoärenden, inkl. efterbevakning och inbetalning. I vårt uppdrag ingår sedvanlig inkassohantering och ansökan om rättsliga åtgärder hos kronofogden, reklamationshantering, skuldsanering, slutkunder i konkurs samt tvistehantering. Det är även vi som hanterar inkassouppdrag för våra inkassoservicekunder. I teamet är vi totalt 14 medarbetare; en Systemspecialist, en Leveransspecialist, en Inkassospecialist, 10 Handläggare och en Team Manager.
Din roll
Vi söker dig som har erfarenhet av inkassobranschen eller från företag/organisationer som sköter sin egen inkassohantering. Då vårt team Collection Sweden står inför nya och spännande utmaningar söker vi dig som vill vara med och förhandla fram bästa möjliga betalningsuppgörelse med våra uppdragsgivares kunder, utveckla vårt uppdrag samt sköta kontakten med våra kunder och myndigheter. Vi använder telefonen som vårt främsta arbetsredskap i kombination med mail, web och sms.
Din kompetens
• Du har en examen i ekonomisk utbildning på gymnasie- eller högskolenivå.
• Du är affärsmässig, drivs av ett starkt kundfokus och är kvalitetsmedveten.
• Du har en god förmåga att samarbeta och arbeta serviceinriktat.
• Du har en god förmåga att arbeta självständigt, att strukturera och organisera uppgifterna inom arbetsområdet samt att göra egna prioriteringar.
• Du är handlingskraftig, tar egna initiativ och är prestigelös.
• Du har en mycket god förmåga att tänka analytiskt och förstå komplexa sammanhang.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt.
Särskilt meriterande är om du har genomgått Inkassocertifiering från Svensk Inkasso.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Publiceringsdatum2015-10-26Övrig informationDu som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Tjänsten, som är heltid, kommer att tillsättas enligt överenskommelse. Ansökningarna behandlas löpande men sista ansökningsdag är 151116.
Facklig företrädare för Unionen är Anna Gräsman, tfn 0498 - 20 77 13.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Temporärt över 6 månader Enl. ök
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Gotting +46 498207722
FöretagPayEx Sverige AB
AdressPayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby
KontorsadressS:t Hansplan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2497451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.