Handläggare, bouppteckningen, Visby

Skatteverket / Juristjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Gotland, Västervik, Oskarshamn, Nyköping, Vimmerby eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

På skattekontoret i Visby är vi ca 45 medarbetare och vi arbetar i huvudsak med beskattning samt är ett av landets tre kontor (Härnösand, Kalmar och Visby) som handlägger bouppteckningar. Utöver det så finns också ett servicekontor på orten som har hand om kundserviceärenden för Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten.

Dina arbetsuppgifter som bouppteckningshandläggare innebär att granska och besluta i bouppteckningsärenden genom att utreda att inkomna bouppteckningar uppfyller gällande krav. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden via telefon och skriftligt till både enskilda personer och professionella ingivare samt att bemanna sektionens telefonslinga.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad treårig teoretisk gymnasieutbildning
• har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• är noggrann och ansvarstagande
• kan planera, prioritera och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo
• kan göra självständiga bedömningar och fatta beslut
• har god analytisk förmåga och ser samband och konsekvenser
• har god förmåga att samarbeta
• har servicekänsla och inger förtroende.

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter av handläggande karaktär.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi tillämpar provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-03-24

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tobias Berggren, sektionschef 010-572 39 09
Susanne Lundgren, HR-konsult susanne.b.lundgren@skatteverket.se 0709-83 76 98
Kerstin Nilsson, facklig kontaktperson ST 010-576 16 48
Kristina Hedenstein, facklig kontaktperson Saco-S 010-572 33 68

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Artillerigatan 11
62138 Visby

Kontorsadress
Artillerigatan 11

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Skatteverket
Senaste upphandlingen: Telefoni- och kommunikationstjänster

Jobbnummer
3395906

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: