Handläggare, bouppteckningen, Kalmar

Skatteverket / Juristjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona, Växjö, Vetlanda eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som handläggare på bouppteckningssektionen i Kalmar
innebär att granska och besluta bouppteckningsärenden. Du kommer bland annat att utreda om inkomna bouppteckningar uppfyller gällande regler. I arbetet ingår att utfärda kompletteringsförelägganden både via telefon och skriftligt till enskilda personer samt professionella ingivare. Arbetet innefattar även service i telefon under de dagar som sektionen ansvarar för bouppteckningsverksamhetens ärendejour.

Folk- och fastighetsavdelningen ansvarar för folkbokföring, fastighetstaxering, registrering av bouppteckningar, äktenskapsregister och ID-kort.

Avdelningen har verksamhet på 25 orter, från Luleå i norr till Malmö i söder.

Bouppteckningsenheten arbetar med bouppteckningar och äktenskapsregister och är lokaliserad i Kalmar, Härnösand och Visby. Sektionen i Kalmar ansvarar för ca 40 % av rikets bouppteckningar och består av 25 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har avslutad gymnasieutbildning
• har mycket god förmåga att arbeta mot resultat och mål
• är driven, flexibel och stresstålig
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• har förmåga att fatta beslut och är självgående
• har ett gott bemötande och är bra på att hantera människor i olika situationer
• har god samarbetsförmåga
• är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt.

Det är meriterande om du har
tidigare erfarenhet av att arbeta med bouppteckningar. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete med eller studier i familjerätt.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-08-28

Ersättning
Individuell lön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Nilsson, sektionschef 010-572 25 72
Jesper Österberg, HR-konsult 010-575 02 45
Kjerstin Löfquist, facklig kontaktperson ST 010-575 67 85
Monika Albinsson Viderberg, facklig kontaktperson Saco-S 010-575 68 02

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hjalmar Gullbergsgatan 1
20511 Malmö

Kontorsadress
Hjalmar Gullbergsgatan 1

Jobbnummer
3664583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: