Handläggare bostadsanpassningsbidraget

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Handläggare bostadsanpassningsbidraget

I Nacka bor drygt 96 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Äldreenheten arbetar med myndighetsutövning och utveckling av äldreomsorgen.

Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats med drygt 30 medarbetare som arbetar med biståndsbedömning, handläggning av bostadsanpassningsbidraget, avgifter, färdtjänst, boendesamordning och administration.

Publiceringsdatum
2015-04-30

Dina arbetsuppgifter
Handlägga ansökningar om bostadsanpassningsbidrag för personer med funktionshinder.

I arbetsuppgifterna ingår att utreda och fatta beslut enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag.

Arbetet är till stor del självständigt och beslutsfattande sker på delegation av social- och äldrenämnden. Som en del av din tjänst, deltar du i avdelningens utvecklingsarbete kring handläggning av bostadsanpassningsbidrag. Du samverkar med andra kommunala förvaltningar, politiker, konsulter, entreprenörer, myndigheter och näringsidkare.

Du kommer att arbeta nära en kollega som blir din närmaste samarbetspartner.

Kvalifikationer
Lämplig bakgrund: leg. arbetsterapeut, fysioterapeut eller byggnadsingenjör gärna med erfarenhet av myndighetsutövning.

Erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i handläggning av bostadsanpassningsbidraget, samt gärna erfarenhet av att ha arbetat som handläggare i en politiskt styrd organisation.

Goda datakunskaper, och bra om du har erfarenhet av verksamhetssystemet BAB.

Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift.

Viktiga personliga egenskaper är att kunna arbeta flexibelt och självständigt och bemöta våra kunder på ett professionellt sätt. Andra viktiga egenskaper är god social kompetens, stresstålighet och samarbetsförmåga.

Bra om du har tidigare erfarenhet, eller förmåga av att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Tjänsten ställer även krav på att du är noggrann och kvalitetsmedveten.

Bra om du är utvecklingsinriktad, eftersom det pågår en utveckling av arbetsprocesserna.

Fö. lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Då arbetet innebär hembesök, underlättar det om du har B-körkort.

Antal tjänster

1 heltid

Anställningsform

Tillsvidare

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2015-08-10 eller efter överenskommelse.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag 2015-05-17

Kontakt
Ingrid Saadat

Gruppchef

Telefonnummer: 08-718 89 57

Leif Sköld

Handläggare bostadsanpassningsbidrag

Telefonnummer: 08-718 77 96

Fackliga företrädare

Ove Lindroth

Vision

Telefonnummer: 08-718 89 08

 Kristina Elstad

SSR

Telefonnummer: 08-718 75 86

 Ulrika Andersson

FSA

Telefonnummer: 08-718 90 93

Företag
Nacka kommun

Äldreenheten

Granitvägen 15

13181 Nacka

Telefonnummer: 08-718 80 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Handläggare

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka Kommun

Adress
Nacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2274711

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: