Handläggare bostadsanpassningsbidrag

Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd i Strängnäs

Strängnäs kommun utvecklar individen, verksamheten och samhället! Våra 2 200 medarbetare verkar i en dynamisk organisation som gärna prövar nya vägar för att nå sina mål. Kommunens ca 34 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Strängnäs, Mariefred, Åkers Styckebruk och Stallarholmen, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär. Till Stockholm och Västerås tar du dig på mindre än en timme; Enköping och Eskilstuna når du inom 30 minuter.

Verksamheten Myndighet och bistånd ansvarar för utredning, bedömning, beslut och uppföljning enligt gällande lagstiftning samt kommunala riktlinjer. Strängnäs kommun tillämpar lagen om valfrihet (LOV) inom hemtjänstens område. I dagsläget finns avtal med 7 privata utförare. Vi möter våra medborgare med adekvat information, gör kvalitativa utredningar och bedömningar samt fattar rättsäkra beslut. Vi arbetar utifrån ett nära chefs- och ledarskap och vi visar engagemang, uppnår resultat, främjar länkande och bidrar till utveckling. Idag är vi tjugo medarbetare. Vi arbetar med biståndsbedömningar inom äldreomsorgen och funktionsnedsatta och vi beslutar om bostadsanpassningsbidrag samt utfärdar tillstånd för färdtjänst och riksfärdtjänst. I verksamheten finns också ett vårdplaneringsteam.

För att nå långsiktig ekonomisk hållbarhet med hög kvalitet och trygghet för medborgare söker vi engagerade medarbetare som gillar utmaningar och att tänka både utanför och innanför boxen!
Att arbeta inom myndighet och bistånd i Strängnäs kommun är ett omväxlande och stimulerande arbete i en lärande organisation. Vi arbetar efter ledorden rättsäkerhet, kvalitet, tillgänglighet och samverkan. Vi är en del i en värdegrundsstyrd organisation och implementerar leanfilosofin i den kommunala organisationen.

Välkommen till vårt gäng med kompetenta och engagerade medarbetare!

Publiceringsdatum
2015-07-17

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som handläggare blir att självständigt handlägga ärenden enligt Lagen om bostadsanpassningsbidrag. Du kommer också att delta i det ständigt pågående utvecklingsarbetet inom verksamheten.
Tjänsten kommer även att innefatta färdtjänsthandläggning, vilket innebär att utreda, bedöma och besluta om tillstånd för färdtjänst och riksfärdtjänst enligt gällande lagstiftning.

Vi arbetar i verksamhetssystemet Lex och Treserva.

Kvalifikationer
Du är legitimerad arbetsterapeut eller har högskoleutbildning som arbetsgivaren anser vara likvärdig. Därtill har du erfarenhet av myndighetsutövning och tidigare handläggning i politiskt styrd organisation, samt av bostadsanpassningsbidrag.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du:
• har ett personligt engagemang och alltid sätter dina kunders behov i fokus
• har en mycket god förmåga att skapa förtroende för din person med ett stort mått av integritet
• är en utpräglad lagspelare som också har förmåga att arbeta självständigt, samt är snabblärd och flexibel i din planering
• har god förmåga att formulera dig tydligt i tal och skrift
• har förmåga att på ett strukturerat och effektivt sätt parallellt handlägga ett flertal ärenden
• har en god analytisk förmåga
• visar prov på beslutsförmåga i ett flertal frågeställningar av varierande karaktär

Giltigt körkort med B-behörighet.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. 50% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-24
Ange följande referens när du ansöker: 243/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Jäderlund, Verksamhetschef 0152-295 84
Lina Svensson, personalvetare 0152 291 64

Facklig kontakt
Barbro Karlsson, Vision 0152 291 91

Företag
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd

Adress
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd
Nygatan 10
64580 Srängnäs

Kontorsadress
Nygatan 10 Strängnäs

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2340350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd: