Handläggare, Betalningsföreläggande Östersund
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Östersund,
Sundsvall,
Härnösand,
Örnsköldsvik,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Vi söker nu handläggare till Kronofogden med placering i Östersund
Kan du konsten att balansera?
Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?
Ditt nya jobb
innebär löpande handläggning och ärendehantering inom den summariska processen, som är ett förenklat rättegångsförfarande och används för att fastställa otvistiga anspråk och besluta om mål om handräckning.
Vi ställer höga krav på snabbhet och rättssäker tillämpning. Du kommer bland annat att granska underlag, fatta beslut och hantera mängder av registreringar. Arbetet innebär också många kontakter med våra kunder (sökande och svarande) såväl skriftliga som per telefon. Vi arbetar teambaserat, vilket innebär att du tillhör ett team som tillsammans ansvarar för resultat, planering och arbetsfördelning.
Vi söker dig som har
• minst 3-årig gymnasieutbildning
• erfarenhet av minst 1 år administrativt eller handläggande arbete under de senaste fem åren
• förmåga att analysera och kritiskt granska ett material samt arbeta metodiskt och strukturerat
• goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• goda datakunskaper
• god förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt sätt
• god förmåga att samarbeta och ett förhållningssätt som stämmer med teambaserat arbetssätt
• förmåga att planera, prioritera, och fatta beslut
• en öppen och lyssnande attityd, samt god kommunikativ förmåga
• förmåga att arbeta resultat - och målinriktat
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med ekonomi, juridik och inkasso. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter (gärna telefoni).
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden - offensiv, pålitlig och hjälpsam.
Kronofogden tillämpar provanställning.
Eventuell tidsbegränsad anställning kan komma att förlängas
Urvalstester kan komma att användas.
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning. Vi kan därför komma att vid lika meriter prioritera manliga sökande
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på
www.kronofogden.seSista ansökningsdatum: 2013-03-28
Publiceringsdatum2013-03-27Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHåkan Jensen Andersson, Teamchef 010-577 64 99
Solveig Artsman, ST 010-572 27 08
Kajsa Rönkkö Hörner, HR-konsult 010-574 80 39
Per Lindvall, Jusek 010-578 35 96
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Jobbnummer 1505348
Observera att sista ansökningsdag har passerat.