Handläggare Betalningsföreläggande

Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb / Gävle
2022-11-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Betalningsföreläggande" (publicerad 2024-10-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Gävle, Falun, Uppsala, Hudiksvall, Västerås eller i hela Sverige

Beskrivning av uppdraget
Kronofogden är en statlig myndighet med ett viktigt uppdrag.

Vi hjälper den som vill få betalt och vi ger stöd och råd till den som ska betala. På så sätt bidrar vi till ett väl fungerande samhälle för allmänhet och företag - ett samhälle där skulder och andra krav blir fastställda och indrivna på ett rättssäkert sätt.

I uppdraget ingår att verka för en god betalningsvilja och att motverka överskuldsättning. Vi ska ge medborgare och företag information och god service så att de kan fatta långsiktiga och hållbara beslut.

På betalningsföreläggande arbetar vi med att skicka ut krav på att någon ska betala (betalningsföreläggande) eller om någon ska lämna tillbaka eller ta bort egendom (handräckning). Vårt arbete innebär att vi ger god service till våra kunder, vilket sker båda muntligt och skriftligt. Tillsammans arbetar vi med att ständigt förbättra vår verksamhet och samverkar med andra enheter på myndigheten.

Placeringsort är Gävle. Vi arbetar flexibelt vilket innebär att du under vissa förutsättningar har möjlighet att teckna en överenskommelse om att delvis arbeta hemifrån.

Publiceringsdatum
2022-11-11

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innebär:

- Att granska underlag, registrera och fatta beslut.
- Kundkontakter både skriftligen och via telefon.
- Flera administrativa moment i högt tempo.

Vi arbetar i en gemensam inkorg där vi an­svarar för pla­ne­ring och arbetsfördelning tillsammans med sektionscheferna på våra orter där betalningsföreläggande finns.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- grundläggande behörighet till högskola och universitet
- aktuell och relevant arbetslivserfarenhet inom t.ex. ekonomi, löneadministration, handel, kundtjänst
- goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
- förmåga att hantera olika digitala verktyg

Du utgår från kundens behov och har förmågan att agera handlingskraftigt i en snabbrörlig verksamhet med högt tempo. Du har personliga egenskaper som innebär att du är nyfiken och stabil. Du agerar flexibelt och är förtroendeingivande och pedagogisk i samtalen med kund. Du gillar att samarbeta med andra och du har god slutledningsförmåga. Du är systematisk, har analytisk förmåga och kan ta initiativ och ansvar i ditt arbete. Du agerar stabilt i mötet med människor som ofta befinner sig i utsatta situationer. Du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och arbetar aktivt med att ge och ta emot återkoppling.

Det är meriterande med aktuell arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, t.ex. granska underlag, registrera och fatta beslut, på Kronofogden.

Information om oss och jobbet
Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som handläggare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Här kan du läsa mer om vad handläggare betalningsföreläggande arbetar med hos oss:

https://kronofogden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/wiktoria-handlaggare

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår webbplats:

https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

Ett jobb som räknas
På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas - både för andra och för dig.

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets hr-avdelning kommer att hantera din ansökan.

Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kronofogdemyndigheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/357".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kronofogdemyndigheten (org.nr 202100-5646)

Arbetsplats
Kronofogden

Kontakt
Maria Lantz, Sektionschef
maria.lantz@kronofogden.se

Jobbnummer
7162957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kronofogdemyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kronofogdemyndigheten: