Handläggare Back Office, Gävle
Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning / Butikssäljarjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Fastighetsinskrivning i Gävle,
Norrtälje,
Mora,
Härnösand,
Eksjö eller i
hela Sverige Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.
I Sverige finns 3,3 miljoner registrerade fastigheter. Genom att veta vem som äger vad, hålla koll på taxeringsvärden och lagfarter har du en viktig roll i att säkra ägandet. Det här är grunden för en fungerande marknadsekonomi och kreditmarknad.
Publiceringsdatum2018-11-19ArbetsuppgifterFastighetsinskrivningens Back Office är en stöd- och specialistfunktion som ansvarar för support av hanteringen av pantbrev för fastigheter och handläggning av ansökningar om bland annat konvertering av pantbrev eller beviljande om borttag av inteckningar för försvunna pantbrev.
Arbetet utförs i team.
I uppdraget ingår kundservice till allmänheten. Kontakten med olika aktörer inom fastighetsmarknaden är omfattande och sker via telefon och e-post.
Verksamheten styrs i stor utsträckning av lagar och regler. Handläggningen innebär juridiska bedömningar och självständigt beslutsfattande utifrån rådande lagstiftning inom området.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från minst 3-årig gymnasieskola, påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, som t.ex. högskolekurser inom ekonomi eller juridisk översiktskurs.
För arbetsuppgifterna krävs god förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift.
Du har flerårig erfarenhet av att antingen ha jobbat som beredande eller beslutsfattande handläggare inom statlig myndighet eller inom banksektorn, alternativt har du arbetat hos fastighetsmäklare.
Du har omfattande erfarenhet av kundbemötande, dvs har jobbat frekvent med kundservice via telefon.
Du har mycket god datorvana.
Det är meriterande om du genom ditt arbete har tillskansat dig kunskap om bolån och pantbrev för fastigheter och/eller om du jobbat med användarsupport för IT-system.
För arbetet krävs att:
• Du som person är lugn, uppmärksam och tillmötesgående
• Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra
• Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt
• Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitet
• Du samarbetar genom att relatera till andra personer på ett lyhört och smidigt sätt
• Du har förmåga att väga samman komplex information och visar omdöme i ditt agerande och beslutsfattande
• Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändring
• Du är stabil och handlingskraftig i pressade situationer
ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-02-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: C22968-2018-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktWera Persson
wera.persson@lm.se 072-2408928
FöretagLantmäteriet, Fastighetsinskrivning
AdressLantmäteriet, Fastighetsinskrivning
Lantmäteriet
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
Jobbnummer 4465956
Observera att sista ansökningsdag har passerat.