Handläggare Back Office, Gävle

Lantmäteriet / Butikssäljarjobb / Gävle
2017-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Back Office, Gävle" (publicerad 2017-11-03) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Falun, Bollnäs eller i hela Sverige

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!Vid landets inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden per år. Verksamheten bedrivs på 8 orter där Back Office, stab och ledning är stationerade i Gävle.
Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.
Back Office är en stöd- och specialistfunktion som ansvarar för administration av stämpelskatt och avgifter, handläggning av förlorade pantbrev och support angående pantbrev i Pantbrevsystemet.
Vi söker nu en ny medarbetare främst till vårt team Förlorade pantbrev. Arbetsuppgifter inom andra områden kan bli aktuellt längre fram.


Publiceringsdatum
2017-05-03

Dina arbetsuppgifter
Teamets uppgift är att handlägga ansökningar om dödning av förlorade pantbrev genom att utfärda kungörelser, förelägganden, delgivningar och beslut för externa kunder som privatpersoner, banker och mäklare. I uppgiften ingår viss hantering kring in- och återbetalningar. Teamet tillhandahåller därutöver telefonservice till allmänheten kring handläggningsförfarandet av förlorade pantbrev.
Kontakten med olika aktörer inom fastighetsmarknaden är omfattande och sker mestadels via telefon, men även en del via e-post.
Verksamheten styrs i stor utsträckning av lagar och regler. Handläggning gällande förlorade pantbrev innebär juridiska bedömningar och självständigt beslutsfattande utifrån rådande lagstiftning inom området.

Kvalifikationer
Kunskap
Vi söker dig som har examen från minst 3-årig gymnasieskola, gärna påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, t.ex. högskolekurser inom juridik eller ekonomi.
Du ska även ha kunskap om fastighetsmarknaden, om pantbrev och kundbemötande.
För arbetsuppgifterna krävs god förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift.

Erfarenheter
• Du har antingen jobbat inom statlig myndighet som handläggare eller inom banksektorn med bolånerådgivning alternativt hos fastighetsmäklare
• Du har jobbat med kundservice via telefon
• Du har jobbat med administration i IT-system
Det är meriterande om du har jobbat med handläggning, telefonsupport eller bokföring.
Kompetens
För arbetet krävs att du som person är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du arbetar bra med andra människor genom att relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har förmåga att väga samman komplex information och visar omdöme i ditt agerande och beslutsfattande. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändring. Du är stabil, kontrollerad och handlingskraftig i pressade situationer.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Wera Persson, funktionschef Back Office, telefon 072-240 89 28. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Hanna Sörendahl telefon 070-374 07 52 och för ST inom Lantmäteriet, Elisabeth Wike telefon 072-540 64 39. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-26
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/1931
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3472440

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: