Handläggare, avgifter stöd och omvårdnad

Västerås stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Välkommen till Västerås stad, här får du möjlighet att jobba med det viktigaste! Västerås stads medarbetare får vara med och bygga samhället och få en hel stad att fungera.
Västerås stad är Västerås största arbetsgivare, en stor organisation som ger möjligheter.
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Publiceringsdatum
2011-12-22

Arbetsuppgifter
Välkommen till Västerås stad, här får du möjlighet att jobba med det viktigaste!
Biståndsenheten äldreomsorg söker två handläggare avgifter för vård och omsorg.
Två tjänster, heltid tillsvidare.
Västerås stad har en beställar- och utförarorganisation. Biståndsenheten äldreomsorg tillhör Sociala nämndernas stab. Enheten arbetar på uppdrag av Äldrenämnden.
Sociala nämndernas stab utgör en beställarfunktion med uppgift att bistå individ- och familjenämnden, nämnden för funktionshindrade och äldrenämnden med sakkunskap och upphandling av sociala tjänster inom respektive nämnds verksamhetsområde. I stabens samlade uppdrag ingår även att utreda och besluta om avgifter för äldre samt för personer med funktionsnedsättning enligt socialtjänstlagen.
Staben har en organisation bestående av flera olika enheter, varav flera har mer renodlade stabsuppdrag. Två av enheterna handlägger ansökningar som rör bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen och LSS. Enheterna är nybildade från hösten 2010, från att tidigare varit en gemensam. Enheterna är Biståndsenheten äldreomsorg samt Biståndsenheten funktionsnedsättning vilka leds av respektive enhetschef. På Biståndsenheten äldreomsorg arbetar 32 medarbetare idag.
På enheten har vi fokus på det interna förändrings- och utvecklingsarbetet, att effektivisera, förändra och utveckla verksamhet och metoder till gagn för västeråsaren.
Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en kreativ miljö som präglas av höga professionella ambitioner, goda möjligheter till egen utveckling och ett gott kamratskap.

Dina arbetsuppgifter
Din arbetsuppgift är att handlägga d.v.s. utreda, fatta och beslut av avgifter för äldre och funktionshindrade.
Det innebär att du;
• Handlägger underlag, beräknar avgift samt fattar avgiftsbeslut i alla avgiftsformer.
• Ger generell och individuell information till allmänheten och enskilda personer.
• Har kontakt med biståndshandläggare, utförare av verksamhet och kunder.
• Hantera kravhantering.
• Handlägger överklaganden och individuellt förbehållsbelopp.
Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv utifrån den enskildes behov i centrum.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller en högre administrativ eftergymnasial utbildning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som adekvat och lämplig för verksamheten.
Det är ett krav på kunskaper i Office paketet särskilt Word och Excel samt att det är meriterande om du har kunskaper i verksamhetsprogrammet Procapita eller motsvarande system.
Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete och ha en god datavana.
Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av avgiftshantering inom området stöd och omvårdnad eller avgiftshantering i annan myndighet. Har du dessutom erfarenhet av myndighetsutövning och Procapita eller motsvarande så ser vi det också som mycket meriterande. Personlig lämplighet kommer att bedömas.
Vi söker dig som;
• Talar och skriver klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små samt stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen.
• Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
• Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina egna processer.
• Har lätt för att anpassa sig till nya omständigheter. Kan ändra sitt synsätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar.
• Förstår numeriska underlag. Löser numeriska uppgifter snabbt och korrekt Mycket gott bemötande.
Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Västerås stad mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-13
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A248753
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Karin Andréasson, 021-39 11 71
Handläggare avgifter Gunilla Thorild Wall, 021-39 28 58
Rekryteringskonsult Matti Jäppinen, 021-39 20 17

Facklig kontakt
Vision (fd SKTF) Irene Larsson, 021-39 27 10

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
72187 VÄSTERÅS

Jobbnummer
1113361

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: