Handläggare av stöd till kompetensutveckling

Skogsavdelningen / Fiskar- och jägarjobb / Jönköping
2012-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare av stöd till kompetensutveckling" (publicerad 2012-12-04) ⬅️


Visa alla fiskar- och jägarjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skogsavdelningen i Jönköping, Ronneby, Uppsala, Umeå eller i hela Sverige

Skogsstyrelsen

Skogsstyrelsen är myndigheten för frågor som rör skog och som arbetar på medborgarnas uppdrag för att landets skogar ska vårdas och brukas så att skogen ger en uthålligt god avkastning samtidigt som biologisk mångfald bevaras. Skogsstyrelsen arbetar också med att lyfta fram skogens värden för rekreation och friluftsliv, samt att öka medvetandet om skogens betydelse.

Vi behöver förstärka vår verksamhet med ytterligare två handläggare. Vi är för närvarande tio handläggare som handlägger stöd till kompetensutveckling inom landsbygdsprogrammet. Vi sitter spridda över landet men arbetar aktivt tillsammans och stödjer varandra i det dagliga arbetet. Vi har regelbundna avstämningsmöten för att kalibrera oss. Vi har ett tydligt introduktionsprogram med utbildning och mentorskap. Eftersom vi närmar oss slutet av programperioden kommer handläggningen i huvudsak beröra ansökan om utbetalning i redan beviljade projekt.

Vi söker dig som har intresse och vilja av att arbeta med handläggning av stödärenden under denna och nästa programperiod i landsbygdsprogrammet.

Publiceringsdatum
2012-05-24

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att granska ansökningar och förbereda ärenden för beslut. I processen har du stöd av de övriga handläggarna, beslutsfattaren, stödansvarig samt jurist. I arbetet ingår kontakt med sökande via telefon, e-post och brev. Arbetet är till stor del självständigt. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där vi är stödjer varandra och driver utvecklingen av handläggningen framåt. Du kommer att arbeta i Jordbruksverkets databaser för registrering och dokumentation av handläggningen.

Du ska arbeta på ett säkert och effektivt sätt enligt regelverk och rutinbeskrivningar. Du ska bemöta sökande på ett trevligt, respektfullt och rättssäkert sätt.

Önskvärda kvalifikationer
Du ska ha adekvat högskoleutbildningen eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Lyhördhet, noggrannhet och vilja att samarbeta är av stor betydelse. Det är viktigt att du har god administrativ förmåga samt att det arbete du utför håller hög kvalitet.

Skogsstyrelsen kommer att arbeta intensivt med att granska ansökan om utbetalningar, varför erfarenhet av att granska ekonomiska redovisningar är önskvärt. Har du erfarenhet av arbete som främjar företagsutveckling är det meriterande. Vi ser också positivt på om du har erfarenhet av Jordbruksverkets datasystem för handläggning av stödärenden.

Stationeringsort
Vi ser det som en stor fördel om du kan vara stationerad på någon av orterna Växjö, Jönköping, Karlstad, eller Umeå.

Skogsstyrelsen anser att en mångfald bland medarbetarna bidrar till att utveckla såväl verksamhet som gemenskap på arbetsplatsen. Vi ser därför gärna att både män och kvinnor, liksom sökande av olika etnisk bakgrund söker denna tjänst. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.skogsstyrelsen.se

Arbetstider och omfattning
100 % tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-08
Ange följande referens när du ansöker: 2012/42
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sft enhetschef Anna Wallstedt, 033-482525
Beslutsfattare Sofia Blomquist, 090-15 83 16

Facklig kontakt
SACO Amna Krupic, 0522-64 57 08
ST Siw Siikavaara, 090-15 83 32

Företag
Skogsavdelningen

Adress
Skogsavdelningen
Vallgatan 8
55183 Jönköping

Jobbnummer
1252859

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skogsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skogsavdelningen: