Handläggare av företagsstöd
Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Östersund
2017-02-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare av företagsstöd" (publicerad 2018-01-17) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande i Östersund En av Region Jämtland Härjedalens uppgifter är att främja Jämtland Härjedalens utveckling. Inom förvaltningen Regional utveckling, område Näringsliv, arbetar vi med att uppfylla målet för Jämtland Härjedalen, att nå ökad tillväxt och sysselsättning. Inom område Näringsliv sker detta bland annat genom projektstöd- och företagsstöd.
Område Näringsliv söker nu handläggare till ärenden som rör investeringsstöd till företag i första hand, men också vid behov, handläggning av medfinansiering av projektstöd.
Publiceringsdatum2017-02-03ArbetsuppgifterDitt arbete kommer främst att innebära beredning av ansökningar om stöd/finansiering till företag. Vid behov kommer du också att bereda projektansökningar. Du bedömer ansökningarnas kvalitet och överensstämmelsen med regelverk, begär in kompletteringar och utreder oklarheter samt skriver och föredrar förslag till beslut. I arbetet ingår också att följa upp stödsökandes verksamhet och ekonomiska redovisning samt att informera, ge stöd och vägledning om stödmöjligheter. Arbetet innebär många kontakter med företag som verkar inom vitt skilda branscher. Du kommer att ha kontakt med stödsökande, medfinansierande myndigheter, Tillväxtverket, ALMI Företagspartner AB, Norrlandsfonden, kommuner, organisationer, banker m.fl.
KvalifikationerDu har ekonomisk/samhällsvetenskaplig/juridisk utbildning, på akademisk nivå eller kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Några års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter såsom regionalt utvecklingsarbete/ näringslivsarbete är meriterande. Du är strukturerad, har god analytisk förmåga, arbetar självständigt samt är utåtriktad, lyhörd och når resultat i samarbetet och förhandlingarna med olika aktörer/företag. Du har goda kunskaper i att uttrycka dig i tal och skrift. Du har datorvana och erfarenhet av att arbeta med främst Word och Excel.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tjänsten kräver B-körkort.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-04-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: RUN/79/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMartina Lundholm
martina.lundholm@regionjh.se 070-6969541
Åsa Abrahamsson
asa.abrahamsson@regionjh.se 063- 14 66 56
FöretagRegion Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande
AdressRegion Jämtland Härjedalen, Område Näringsliv och företagande
Box 654
83127 Östersund
KontorsadressKyrkgatan 12 Östersund
Jobbnummer 3300354
Observera att sista ansökningsdag har passerat.