Handläggare av bostadsanpassningsbidrag (BAB)

Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen i Växjö

Omsorgsförvaltningens uppgift är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 2 300 anställda inom bland annat hemvård, äldreboende, personlig assistans, boendestöd, boende för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet samt hemsjukvård. De största yrkesgrupperna är undersköterskor, omsorgsassistenter, personliga assistenter och sjuksköterskor. Vi anser att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på den omsorg och vård som vi erbjuder. Förbättringsarbete är en naturlig del i vardagen. Hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete där du ger andra människor livskvalitet.

Publiceringsdatum
2014-06-16

Arbetsuppgifter
Kommunen har ett ansvar att handlägga bidrag till anpassning och återställning av bostäder enligt lagen (1992:1574) om bostadsanpassningsbidrag. Din roll som handläggare av bostadsanpassningsbidrag innebär att utreda och besluta i ärenden enligt ovanstående lag. Du kommer att arbeta inom Resursenheten som består av olika verksamheter som exempelvis Rehabenhet och Sjuksköterskeorganisation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har examen som byggnadsingenjör eller legitimerad arbetsterapeut, alternativt gedigen erfarenhet av beskrivna arbetsuppgifter. Du bör ha kunskap och intresse inom byggtekniska frågor.
Du är en person som kan utreda, handlägga och fatta beslut och det är meriterande om du har erfarenhet av bostadsanpassning och/eller myndighetsutövning. Du har lätt för att samarbeta och skapa god kontakt med medborgare och samarbetspartners. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Innan anställningsavtal tecknas för arbete inom omsorgsverksamheterna ska sökande uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister.

Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Om du inte har möjlighet att söka digitalt så skicka din ansökan till:

Växjö kommun
Omsorgsförvaltningen
Britt-Inger Mårdh
Box 1222
351 12 VÄXJÖ

Vänligen uppge referensnummer på ansökan.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Arbetstider och omfattning
Heltid / deltid. 50-100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-07-06
Ange följande referens när du ansöker: OMS 133/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Olofsson, Handläggare bostadsanpassningsbidrag 0470-436 12
Åke Andersen, Omsorgschef 0470-432 82

Facklig kontakt
Facklig organisation 0470-41 000

Företag
Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Adress
Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen
Box 1222
35112 Växjö

Kontorsadress
Västergatan 17 B 35112 Växjö

Jobbnummer
1911735

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen: