Handläggare av bostadsanpassningsbidrag

Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.400 invånare.

Socialförvaltningen, avdelningen Social hållbarhet söker:

Handläggare av bostadsanpassningsbidrag

Ref.nr: 27/2019
Tjänsten: Tillsvidare 100 %
Sista dag att ansöka är 2019-02-27
Tillträdesdag: Snarast


Avdelningen för Social hållbarhet är en av tre avdelningar inom Socialförvaltningen, de andra två är Vård och omsorg samt Individ och familjeomsorg. Social hållbarhet består av 5 olika enheter: ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadscentrum, alltjänst, integrationscentrum och stödboende. Inom avdelning handlägger vi även ansökningar om bostadsanpassningsbidrag.

Bostadsanpassningsbidrag är ett kommunalt bidrag vilket personer med bestående funktionsnedsättning kan söka när de behöver anpassa sin permanenta bostad. Bidraget är ett komplement till bygglagstiftningen.

Publiceringsdatum
2019-02-13

Arbetsuppgifter
Arbetet som handläggare innebär att ta emot ansökningar, utreda rätten till bidrag samt fatta beslut enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag samt övrigt förekommande arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.
I tjänsten ingår samverkan med andra interna och externa medarbetare/aktörer såsom biståndshandläggare, arbetsterapeuter, entreprenörer och fastighetsägare med flera.

Kvalifikationer
Du har för tjänsten adekvat högskoleutbildning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande är om du har kunskap om bygglagstiftning.
Tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning i en politiskt styrd organisation är meriterande. Vi söker dig som är en driven person och som kan fatta självständiga beslut utifrån lagstiftningen. Det är en fördel om du har ett intresse av samverkan och utvecklingsarbete då vi ständigt jobbar med att utveckla verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. B-körkort är ett krav då arbetet innebär en del hembesök.

Övrig information
I Fagersta har vi rökfri arbetstid. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Individuell lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.

Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Handläggare av bostadsanpassningsbidrag Anna Eriksson, tel. 0223-448 68, anna.eriksson@fagersta.se
Avdelningschef Susanne Billström, telefon, 0223-448 75, susanne.billstrom@fagersta.se

Fackliga företrädare
Vision, Britt-Marie Nohrstedt, 0223-442 58

Välkommen med din ansökan med meritförteckning!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 27/21019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Susanne Billström 0223-44875
Handläggare av bostadsanpassningsbidrag Anna Eriksson 0223-448 68

Företag
Fagersta kommun

Adress
Fagersta kommun
Socialförvaltningen
73780 FAGERSTA

Kontorsadress
Fagersta kommun

Jobbnummer
4611695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun: