Handläggare av bostadsanpassningsbidrag
Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.400 invånare.
Socialförvaltningen, avdelningen Social hållbarhet söker:
Handläggare av bostadsanpassningsbidrag
Ref.nr: 27/2019
Tjänsten: Tillsvidare 100 %
Sista dag att ansöka är 2019-02-27
Tillträdesdag: Snarast
Avdelningen för Social hållbarhet är en av tre avdelningar inom Socialförvaltningen, de andra två är Vård och omsorg samt Individ och familjeomsorg. Social hållbarhet består av 5 olika enheter: ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadscentrum, alltjänst, integrationscentrum och stödboende. Inom avdelning handlägger vi även ansökningar om bostadsanpassningsbidrag.
Bostadsanpassningsbidrag är ett kommunalt bidrag vilket personer med bestående funktionsnedsättning kan söka när de behöver anpassa sin permanenta bostad. Bidraget är ett komplement till bygglagstiftningen.
Publiceringsdatum2019-02-13ArbetsuppgifterArbetet som handläggare innebär att ta emot ansökningar, utreda rätten till bidrag samt fatta beslut enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag samt övrigt förekommande arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov.
I tjänsten ingår samverkan med andra interna och externa medarbetare/aktörer såsom biståndshandläggare, arbetsterapeuter, entreprenörer och fastighetsägare med flera.
KvalifikationerDu har för tjänsten adekvat högskoleutbildning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Meriterande är om du har kunskap om bygglagstiftning.
Tidigare erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning i en politiskt styrd organisation är meriterande. Vi söker dig som är en driven person och som kan fatta självständiga beslut utifrån lagstiftningen. Det är en fördel om du har ett intresse av samverkan och utvecklingsarbete då vi ständigt jobbar med att utveckla verksamheten. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. B-körkort är ett krav då arbetet innebär en del hembesök.
Övrig informationI Fagersta har vi rökfri arbetstid. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Individuell lönesättning. Ange löneanspråk i din ansökan.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Handläggare av bostadsanpassningsbidrag Anna Eriksson, tel. 0223-448 68,
anna.eriksson@fagersta.seAvdelningschef Susanne Billström, telefon, 0223-448 75,
susanne.billstrom@fagersta.seFackliga företrädare
Vision, Britt-Marie Nohrstedt, 0223-442 58
Välkommen med din ansökan med meritförteckning!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-27
Ange följande referens när du ansöker: 27/21019
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAvdelningschef Susanne Billström 0223-44875
Handläggare av bostadsanpassningsbidrag Anna Eriksson 0223-448 68
FöretagFagersta kommun
AdressFagersta kommun
Socialförvaltningen
73780 FAGERSTA
KontorsadressFagersta kommun
Jobbnummer 4611695
Observera att sista ansökningsdag har passerat.