Handläggare Ärendemottagning, Gävle

Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
2017-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Ärendemottagning, Gävle" (publicerad 2018-05-07) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle, Sandviken, Söderhamn, Falun, Bollnäs eller i hela Sverige

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!


Publiceringsdatum
2017-03-15

Dina arbetsuppgifter
Ärendemottagning i Gävle är en ny funktion som har ansvar för diarieföring, behörighetskontroll, post- och ärendehantering för all den post i landet som inkommer till Fastighetsbildning. Funktionen kommer på sikt att bestå av ca 18 medarbetare och ha en nyckelroll i verksamheten. Det är oerhört viktigt att det blir rätt från början, att det finns bra, effektiva processer samt gott samarbete mellan ansvarsfulla och kvalitetsmedvetna medarbetare. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor samt dagliga interna och externa kontakter. Funktionen håller öppet alla vardagar, inklusive klämdagar, då vi turas om att tjänstgöra. Innehållet kan variera över tiden. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

• Hantera inkomna handlingar till division fastighetsbildning
• Scanna in och diarieföra ärenden i vårt handläggningssystem
• Begära kompletteringar i ärenden
• Kontrollera behörigheter
• Ordna handlingar inför arkivering
• Ha löpande kontakter med handläggare i pågående ärenden
• Delta aktivt i funktionens utvecklingsarbete

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom relevant område som t.ex. juridik, samhällsbyggnad eller kommunikation alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Lämplig bakgrund är då t.ex. registrator, mäklarassistent eller administratör inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har mycket god datorvana.
Du kan på ett strukturerat och noggrant sätt planera och genomföra dina uppgifter i rätt tid och med god kvalité som resultat. Du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer och kan prioritera mellan flera arbetsuppgifter. Du är flexibel och arbetar självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och kan enkelt förstå samband i en arbetsprocess samt omsätta teoretiskt kunnande i praktiskt arbete. Då arbetet innebär både intern service och kontakter med externa kunder ser vi att du är kommunikativ och är serviceinriktad. Du har förmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och har lätt för att samarbeta med kollegor. Med ditt positiva och relationsskapande sätt bidrar du till att gruppen löser sina uppgifter.
Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet inom förvaltningsrätt, offentlighetsprincipen, fastighetsrätt samt handläggningssystemen Trossen och Agresso. Meriterande är också kunskap inom modern dokument- och ärendehantering, gärna med inriktning mot digital dokumentstyrning samt e-förvaltning.
Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Sandra Hjelmérus, funktionschef, telefon 026-63 33 78. Fackliga företrädare för Lantmäteri-akademikerna/SACO Isak Ståhle, telefon 024-36 74 06 och för ST inom Lantmäteriet Ragnar Oskarsson, telefon 026-17 16 39. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-07
Ange följande referens när du ansöker: 302-2017/1163
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
LANTMÄTERIET

Adress
LANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle

Kontorsadress
Lantmäterigatan 2C

Jobbnummer
3375843

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lantmäteriet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lantmäteriet: