Handläggare ärendemottagning

Trafikverket / Administratörsjobb / Borlänge
2022-06-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare ärendemottagning" (publicerad 2024-04-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikverket i Borlänge, Falun, Smedjebacken, Fagersta, Vansbro eller i hela Sverige

Som handläggare ärendemottagning på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.


Handläggare ärendemottagning


Publiceringsdatum
2022-06-21

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på Kundservice och diarium får du bred inblick och god kännedom om hela Trafikverkets verksamhet och blir en viktig länk mellan allmänheten och organisationen. I framtiden ser vi en samverkande e-förvaltning där myndighetskontakterna förenklas för medborgare och företag, vilket innebär en ökad hantering av automatiska ärendeflöden och självservice. Du bidrar till att Trafikverkets diarieföring och registrering av allmänna handlingar utförs på ett enhetligt och effektivt sätt utifrån säkerhets- och sekretessprinciper. Som representant för Trafikverkets kundservice bemöter du alla dina kunder på ett professionellt sätt så att de känner sig välkomna och får hjälp med sitt ärende.
Du har många kontakter både inom och utanför Trafikverket, och agerar som stöd till verksamheten inom området diarieföring och besvarande av kundärenden.
Här kommer några av de viktigaste arbetsuppgifterna:
Diarieföring och registrering av handlingar
Postöppning och skanning av handlingar
Handläggning av kundärenden i telefon och ärendehanteringssystem

Den här rollen passar dig som trivs med strukturerade och likartade arbetsuppgifter av administrativ art. Den passar även dig som trivs i kundmötet och att arbeta i team för att nå målen tillsammans. Tjänsten avser dagtid med flexarbetstid. Du kommer att arbeta på Trafikverkets huvudkontor i Borlänge.

Övrig information

Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas via Skype v 30-31
Vid eventuella frågor kontanta enligt nedan:
Johan Bodin v27
Paula Jonsson v27-28
Eva Möllhagen v 28-32

Kvalifikationer
Vem är du?
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha starkt kundfokus, god samarbetsförmåga och vara flexibel och lösningsorienterad. Du kommer att ha kontakt många kontaktytor, därför är det viktigt för oss att du är kommunikativ och kan förmedla ditt budskap på ett tydligt och förtroendefullt sätt. Du är självgående och strukturerad, och trivs med att hantera uppgifter utifrån fastställda arbetssätt och rutiner. Du är van vid att arbeta i digitala system och använder dem som självklara verktyg i det dagliga arbetet.
Vi söker dig som:
har en avslutad gymnasieutbildning
har relevant erfarenhet i närtid av arbete inom ärendehantering från en myndighet, kommun och/ eller större organisation/har erfarenhet av registrering och diarieföring
har erfarenhet av digitala verktyg med koppling till informationshantering och kundärendehantering
kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Det är meriterande om du:
har utbildning i diarieföring och/eller förvaltningsrätt
har goda kunskaper i offentlighetsprincipen
har besvarat kundärenden i support eller kundtjänst

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
På Planering är du ingången till Trafikverket för dem som vi finns till för: medborgare och näringsliv. Omvärldens tillgång till våra servicetjänster och till oss som myndighet är viktig. Det är därför vi vill ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Vi behöver smarta e-tjänster och effektiv hantering av både ärenden och dokument.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Varaktighet, arbetstid
100% , Provanställning 6 månader

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "13:2022:117".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Trafikverket (org.nr 202100-6297)

Kontakt
Chefens chef
Eva Möllhagen
0101242859

Jobbnummer
6765190

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: