Handläggare ärendemottagning

Pensionsmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Luleå, Söderhamn, Gävle, Stockholm, Botkyrka eller i hela Sverige

Pensionsadministrationsavdelningen ansvarar för administrationen av inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd och efterlevandepension samt frivillig försäkring och sjömanspension. I avdelningens uppdrag ingår också styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten.
Verksamheten bedrivs processorienterat på sex orter (Halmstad, Karlstad, Växjö, Luleå, Visby och Stockholm) och består av cirka 650 medarbetare.
I Luleå handlägger vi efterlevandepension och ärendemottagning och platschefen i Luleå är processägare.

Publiceringsdatum
2011-03-17

Dina arbetsuppgifter
Som handläggare inom ärendemottagning tar du emot elektronisk post och identifierar handlingar och vilka personer och förmåner som handlingen hör till. Du tar ställning till om handlingen ska tillföras ett pågående ärende eller om det ska skapas ett nytt ärende i ärendehanteringssystemet. Du tar även emot handlingar från utländska myndigheter och förbereder för skanning. Du kontrollerar och bedömer behov av komplettering och begär in komplettering.

Erfarenhet och utbildning
Du har 3-årig gymnasieutbildning. Kvalificerad yrkesutbildning med inriktning försäkringshandläggning är meriterande. Erfarenhet från liknande verksamhet och god kunskap om pensionsområdet är önskvärt. Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande. Arbetet kräver att du har god datorvana.

Dina egenskaper
Du är strukturerad, noggrann och arbetar gärna såväl självständigt som i grupp. Du är serviceinriktad, prestigelös och trivs i en miljö med högt tempo. Du månar om att ge god service och har ett trevligt bemötande. Vid urvalet läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Tidsbegränsad anställning tom 2011-12-31. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Lena Henriksson, tel: 010-454 36 95.
Fackliga representanter är Anette Fors, Saco-S, 010-454 35 33 och Luis Alberto Benitez, ST, 010-454 33 01.
Välkommen med din ansökan:
Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster
Din ansökan vill vi ha senast den 2011-03-31.
Ange diarienummer PSL 2011-25 i din ansökan.
Vi jobbar för att göra pensioner enklare. Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen. Varje år informerar vi drygt sex miljoner personer om deras pension och betalar ut pension till 1,8 miljoner pensionärer. Vi är cirka 1 000 medarbetare, finns på åtta orter runt om i landet och är representerade på över 100 servicekontor.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-31
Ange följande referens när du ansöker: PSL 2011-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
PENSIONSMYNDIGHETEN

Adress
PENSIONSMYNDIGHETEN
BOX 38190
10064 STOCKHOLM

Kontorsadress
HORNSGATAN 168
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4051000

Jobbnummer
878405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: