Handläggare anvisningar till Kundservice, VO hjälpmedel i Kristianstad

Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel / Administratörsjobb / Kristianstad
2025-02-12


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel i Kristianstad, Hässleholm, Höör, Eslöv, Simrishamn eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Hjälpmedelsverksamheten är ett verksamhetsområde inom förvaltning Psykiatri, habilitering och hjälpmedel som ansvarar för samtliga hjälpmedelsområden som finansieras av Region Skåne. Här ingår hjälpmedel till personer med rörelse-, syn-, hörsel-, kommunikations- och kognitionsnedsättningar, medicinska behandlingshjälpmedel, ortopedtekniska hjälpmedel samt läkemedelsnära produkter.

Kundservice tillhör område order/logistik som ansvarar för order- och materialflödet i hela verksamheten. Där ingår även enheterna Sortiment, Verksamhetsstöd, och Logistik.

Kundservice huvuduppdrag är service vid beställningar och leveransfrågor beträffande läkemedelsnära förbrukningsprodukter inom inkontinens, speciallivsmedel och diabetes, samt ansvara för arbetet med anvisningar i verksamheten. Enheten utför även administrativt arbete och service, både internt inom verksamhetsområdet och till förskrivare, samt till patienter, närstående och medborgare. Kundservice ansvarar för att ta hand om kundernas behov och frågor på ett professionellt och effektivt sätt.

Hos oss på Kundservice finns idag totalt femton administratörer och en handläggare för anvisningar. Nu förstärker vi verksamheten med ytterligare en handläggare.

Vi finns på Axel Kleimers väg 2, strax utanför centrala Kristianstad. Varmt välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2025-02-12

Arbetsuppgifter
I rollen som handläggare ansvarar du för förvaltning, utveckling och publicering av hjälpmedelsanvisningar. Du besvarar på frågor rörande hjälpmedelsanvisningar, bistår verksamheten med svarsunderlag vid inkomna skrivelser och förfrågningar. Därtill gör du bedömningar och tar fram förslag på förändringar av hjälpmedelsanvisningarna samt är delaktig i framtagande av beslutsunderlag till verksamhetschef. Du ansvarar även för information, publicering och faktagranskning på Vårdgivare Skåne och 1177.se samt att arbeta med webbsidan Hjälpmedelsguiden.

Verksamheten utgår ifrån LEAN-filosofin och har skapat en struktur där samtliga medarbetare deltar i lokala puls- och förbättringsmöten. I dessa möten hanteras avvikelser och förbättringar utifrån givna processer. Perspektivet är kundcentrerat, där kunden primärt är förskrivaren och slutkunden är patienten.

Möjlighet till distansarbete ges upp till två dagar i veckan när verksamheten tillåter.

Kvalifikationer
Vi välkomnar dig som har högskole- eller universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Du har erfarenhet av handläggning i en administrativ roll. Har du tidigare arbetslivserfarenhet från hälso- och sjukvård samt patientsäkerhetsarbete ser vi det som meriterande.

Du är van vid att ta eget ansvar och har förmåga att strukturera och organisera ditt arbete. Därutöver vill vi att du har gott omdöme, är stabil och trygg i dig själv och i din yrkesroll. Eftersom rollen medför många kontaktytor är det viktigt att du har goda kommunikations- och samarbetsförmågor. Vi värdesätter att du trivs och har roligt på arbetet, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter att du delar Region Skånes värderingar, välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Vi planerar att hålla intervjuer den 17/3 och 19/3. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.

Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.

https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C235233".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Skåne (org.nr 232100-0255)

Arbetsplats
Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Kontakt
Alexandra Pernhult, Rekryterare (för frågor om r
alexandra.pernhult@skane.se
046-275 26 41

Jobbnummer
9161190

Prenumerera på jobb från Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skåne, Psykiatri, habilitering och hjälpmedel: