Handläggare Äldreomsorg SoL

Ekerö kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekerö kommun i Stockholm, Ekerö eller i hela Sverige

EKERÖ KOMMUN är en växande småstad 1 mil från Stockholms innerstad. I en nära framtid, och när "Förbifart Stockholm" är klar, kommer Ekerö att vara länets mest attraktiva kommun att bo och verka i. Utöver lugnet, naturen och närheten till stadspulsen så erbjuder Ekerö en professionell kommunal organisation med korta beslutsvägar och en stark drivkraft att "ständigt göra allt lite bättre". Vill du jobba i småstaden intill storstaden? Ta chansen att bli en del av Ekerös spännande utveckling!

SOCIALKONTORETS SEKTION FÖR ÄLDRE & PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING har sitt kontor i Tappström 15 minuter med buss från Brommaplan, 15 minuter med färja från Slagsta i Botkyrka eller med direktbuss 177 från Mörby station via Solna.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Publiceringsdatum
2018-03-26

Dina arbetsuppgifter
Inom enheten handlägger vi ansökningar enligt Socialtjänstlagen för personer över 65 år.

Vi söker dig som vill arbeta med utveckling och uppföljning av myndighetsutövningen och möta våra medborgare på ett respektfullt sätt.

Vi arbetar med myndighetsutövning och ser stora fördelar med förebyggande insatser för människor som sviktar i hälsan.

Vi har fem hemtjänstutförare och har ett mycket gott samarbete. Vi arbetar alla mot ett och samma gemensamma mål. Vi vill tillgodose vård och omsorgsinsatser på det bästa sättet utifrån den äldres/funktionsnedsattes individuella behov.Vi har tre äldreboenden och en demensdagvård samt ett väl utvecklat anhörigstöd för äldre.

Handläggaren har i uppdrag att utreda och fatta beslut samt följa upp insatsen. Besluten om insatser ska motsvara behovet. Arbetet innebär även ansvar för vårdplaneringar på sjukhusen där en första bedömning av behoven görs i samverkan med landstinget.

Arbetet innebär att samverka med flera aktörer och nätverk kring den enskilde brukaren. Det gäller främst anhöriga, andra enheter inom socialtjänsten samt andra myndigheter och vårdinrättningar.


Övergripande mål för arbetet innebär

• att livssituationen förbättras för den äldre och den funktionsnedsatte
• möjlighet till mer delaktighet av utformning av insatser
• samverkan med andra myndigheter och utförare för optimal möjlighet att leva så självständigt som möjligt

Kvalifikationer
Socionom eller annan likvärdig högskoleutbildning.

Körkortskrav
Tillträde: 2018-04-01 eller efter överenskommelse. Vi kommer att påbörja urval och intervjuer under ansökningstiden.

Omfattning: heltid

Anställningsform: vikariat 1 år med ev förlängning.

Övrig information
Ekerö kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare och en arbetsplats för alla utifrån de behov av kompetens som verksamheten ställer.

Vi erbjuder friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och har rökfri arbetstid.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Ekerö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Ekerö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
vikariat om 1 år ev. längre 100 %

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Edda Tent Traore, Enhetschef 070-161 35 08
Lina Lund, Facklig företrädare - SSR 08-124 573 34

Företag
Ekerö kommun

Adress
Ekerö kommun
Tappströmsvägen 2
17823 Ekerö

Kontorsadress
Tappströmsväg 2

Jobbnummer
4045963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekerö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekerö kommun: