Handläggare/administratör Tillståndsenheten

Helsingborgs stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.

Vi söker en handläggare och assistent med placering på tillståndsenheten! Tillståndsenheten ansvarar för stadens handläggning och tillsyn av rökfria miljöer och av försäljningen av tobak, folköl och receptfria läkemedel. Vidare ansvarar tillståndsenheten för handläggning och tillsyn av serveringstillstånd. Enheten ger god service, vill vara rättssäker och effektiv. Tydlighet, öppenhet och ett förebyggande perspektiv är andra ledord i vår verksamhet.

På tillståndsenheten ingår du i en stabil, utvecklingsinriktad och ambitiös arbetsgrupp. Arbetet sker nära både kollegor och chef. Du har möjlighet att påverka ditt arbete i stor utsträckning och bidra till förbättrade tjänster. Vi värnar om mångfald och i ditt uppdrag ingår även att vägleda en person med nystarts/instegs-jobb.


Publiceringsdatum
2017-10-05

Arbetsuppgifter
• Huvudansvar för registrering och avslut av ärenden, ansvar för att andra myndigheter och verksamheter får de handlingar de begär.
• Huvudansvar för diarium, arkivering och arkiv.
• Huvudansvar för restaurangrapporter, e-tjänst-kunder, fakturering mm.
• Handläggning och tillsyn av försäljning av tobak, folköl, vissa receptfria läkemedel och rökfria miljöer. Tillsyn av e-cigaretter kan tillkomma.
• Handleda ungdomar som utför kontrollköp för vår räkning.
• Delta i nätverk och samverka med andra myndigheter.
• Ansvar för att verksamheten utvecklas i linje med gällande lagstiftning.
• Medverka i att formulera mål och uppnå måluppfyllelse för arbetet.
• Vara föredragande på utskott och bedriva viss utbildning för t ex politiker och poliser.
• Ansvarig för vårt dokumenthanteringssystem.


Kvalifikationer
• Eftergymnasial utbildning som bedöms relevant för uppdraget.
• Kunskap om och erfarenhet av arbete enligt förvaltningslagen.
• Erfarenhet av att arbeta i IT-baserade ärendehanteringssystem.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
• Mycket god pedagogisk förmåga
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både skriftligt och muntligt.
• God förmåga att hantera aktuell lagstiftning.
• Kunskap och erfarenhet av handläggning av ärenden.

Meriterande
• Erfarenhet av arkivhantering
• Erfarenhet av tillsyn.
• Erfarenhet av att arbeta med näringsidkare.
• Erfarenhet av myndighetsutövning.

Dina personliga egenskaper
Vi vill att du är noggrann, strukturerad och trygg i dig själv. Du har lätt att skapa positiva kontakter. Dessutom är du serviceinriktad, har lätt för att samarbeta, är flexibel och har ett mycket gott bemötande. Vidare har du lätt att lära, kan arbeta både självständigt och i grupp och har en god förmåga att ta egna initiativ. Du trivs med att ta ansvar och arbeta i ett målstyrt arbete där du är en viktig länk.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningsintervjuer kommer att ske 8, 9 och 10 november. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård på 3000 kr/månad och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m. Utöver det erbjuder vi flextid och möjlighet att lösa in semestertidsersättning till fler semesterdagar.

Välkommen till en kompetent och trevlig arbetsgrupp!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast. Viss kvällstidstjänstgöring kan förekomma. Löneform: månadslön Individuell lönesättning tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-25
Ange följande referens när du ansöker: 254/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Salah Ebrahimsson salahadin.ebrahimsson@helsingborg.se 042-10 65 59
Gunilla Christiansson gunilla.christiansson@helsingborg.se 042-10 60 85

Företag
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3735198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Socialförvaltningen: