Handläggare

Arbetsmiljöverket Svarstjänst AT / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Svarstjänst AT i Mölndal, Stockholm eller i hela Sverige

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Handläggare till ny enhet i Mölndal

• Användarstöd e-tjänster

Dnr 2018/028621

Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Arbetsmiljöverket startar upp en ny enhet i Mölndal. Idag finns en enhet på Arbetsmiljöverkets kontor i Stockholm som arbetar med frågorna, under ca 12 månader framöver kommer hela verksamheten flyttas till Mölndal. Nu söker vi dig som vill ingå i att bilda ny enhet, bygga upp arbetssätt och så småningom introducera och utbilda dina blivande kollegor. Vi rekryterar handläggare som kommer att utgöra starten för verksamheten. Under hösten 2018 och våren 2019 kommer vi att rekrytera ytterligare handläggare till enheten.

Enhetens uppdrag är att via telefon och e-post ta emot tips från frågeställare och besvara och vägleda i frågor av allmän karaktär som rör Arbetsmiljöverkets ansvarsområde. Närmare två tredjedelar av våra frågor kommer in via telefon och totalt hanteras närmare 50 000 ärenden/år. Frågeställarna kan vara arbetsgivare, skyddsombud och arbetstagare. En viktig del av enhetens uppdrag är att återföra kunskaper och erfarenheter till Arbetsmiljöverket övriga verksamhet. Det ökar kunskapen i hela myndigheten. I arbetet ingår också att vara delaktig i det löpande förbättringsarbetet och vara öppen för andra uppdrag kopplat till det.

Handläggare till Användarstöd e-tjänster, IMI och utstationering
Ditt nya arbete innebär att fungera som användarsupport för Arbetsmiljöverkets e-tjänster. Det löpande arbetet består av att vägleda och guida allmänheten i samband med användning av våra e-tjänster samt lösa tekniska problem i dialog med andra enheter inom myndigheten. Vi har idag e-tjänster för anmälan av arbetsskada, allvarliga olyckor och tillbud, utstationering av utländsk arbetskraft samt olika typer av tillstånd. Utbudet av e-tjänster kommer efterhand att utökas. Frågorna kommer i huvudsak in via telefon men även via e-post.

I tjänsten ingår även arbete med utstationeringslagen, arbete med ett register över utstationerade arbetstagare som Arbetsmiljöverket ansvarar för samt hantera förfrågningar i Informationssystemet för den inre marknaden (IMI). Arbetsmiljöverket är behörig myndighet i Sverige, när det gäller administrativt samarbete enligt utstationeringslagen, vilket betyder att vi och behöriga myndigheter i andra EU-länder kan ställa frågor eller begära inspektion när det gäller utstationering av arbetstagare. I arbetet ingår att förvalta utstationeringsregistret, ta fram statistik och förbättringsarbete.

Kvalifikationskrav Du ska ha :
• högskoleutbildning om minst 3 år inom relevant område, eller annan eftergymnasial utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig
• erfarenhet av löpande förbättringsarbete samt erfarenhet av att hantera stora mängder information
• stor erfarenhet av att kommunicera med människor via telefon och mejl
• mycket goda kunskaper i Officepaketet
• erfarenhet av att sammanställa statistik
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

För att lyckas i uppdraget behöver du ha intresse för arbetsmiljöfrågor och trivas med ett ständigt utvecklande och lärande. Du har en känsla för service och kan ta till dig och förmedla kunskap, både via telefon och i skrift. Eget ansvar är naturligt för dig. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar lika bra självständigt som i grupp. Som person är du strukturerad, analyserande och kan prioritera vid tillfälliga arbetstoppar. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• ytterligare språkkunskaper, t ex polska eller ryska
• erfarenhet av arbete med och utveckling av e-tjänster
• projekterfarenhet
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Mölndal. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor
Kontakta oss på telefon 010-730 90 00. Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Patrick Söderquist. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Maja Todorovic och för ST Pehr Lindholm. Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 12 juni 2018
Ansök genom att klicka på länken nedan. Ange diarienummer i din ansökan och ange vilket arbetsmiljöområde som du är intresserad av. Urval sker löpande, intervjuer kommer att genomföras i Mölndal vecka 26.

Vi söker även handläggare till Allmänna frågor med placering i Mölndal. Är du intresserad även av denna vakans ber vi dig skicka in ansökan till båda.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-05-29

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrick Söderquist +46 010-730 90 00

Företag
Arbetsmiljöverket Svarstjänst AT

Adress
Arbetsmiljöverket Svarstjänst AT
11279 Stockholm
11279 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 133

Jobbnummer
4172917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket Svarstjänst AT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket Svarstjänst AT: