Handläggare
Värnamo Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Värnamo
2015-04-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare" (publicerad 2022-02-16) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Miljö och standsbyggnadsnämndens målsättning är att verka för en hållbar utveckling och en god byggnadskultur, skapa en hälsosam livsmiljö för oss medborgare samt verka för att hindra och begränsa olyckor på människor, egendom och i miljön.
Miljö- och stadsbyggnadsnämnden är fr o m 2011 även kommunens trafiknämnd.
Kontoret är en arbetsplats med ca 40 medarbetare. Vi handlägger frågor som rör miljö, hälsoskydd, livsmedel, bygglov, översikts- och detaljplanering, kulturmiljöfrågor, GIS/mätning/kartproduktion, markköp/försäljning, trafik, bostadsanpassning samt alkoholtillstånd.
Till förvaltningen söker vi nu en handläggare som kan hantera dels löpande arbetsuppgifter på trafiksidan och dels handha och följa upp tillgänglighetsfrågor. Tjänsten är placerad på planavdelningen/miljö- och bygglovsavdelningen.
Handlägga löpande arbetsuppgifter på trafiksidan och dels handha och följa upp tillgänglighetsfrågor.
Som handläggare inom trafikområdet kommer du till exempel att:
• ge utåtriktad service mot kunder och företag,
• samordna kommunens yttranden inför tillståndsärenden, exempelvis upplåtelser,
• publicera lokala trafikföreskrifter,
• handlägga dispenstransporter och flyttning av fordon.
Stor del av arbetstiden behövs för samordning av kommunens arbete med upplåtelse av offentlig plats (polistillstånd) samt service åt/kontakt med privatpersoner, företag, myndigheter och väghållare.
Som handläggare inom tillgänglighetsområdet kommer du till exempel att:
• vara sakkunnig i tillgänglighetsfrågor,
• inventera enkelt avhjälpta hinder,
• hålla register uppdaterade, exempelvis i den nationella Tillgänglighetsdatabasen,
• delta i det kommunala Trygghetsrådets arbete.
Yrkeserfarenhet i liknande roller är meriterande. Du ska behärska Office-programmen och behöver kunna uttrycka dig väl, både i tal och skrift. B-körkort erfordras.
Som person är du positiv, serviceinriktad, lyhörd och har mycket god samarbetsförmåga.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och CV.
Tillträdesdag: Snarast eller efter överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid
Publiceringsdatum2015-04-14ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-10
Ange följande referens när du ansöker: MSK:2015:1
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktBirgit Johansson, Planchef 0370-377205
birgit.johansson@varnamo.seConny Eskilson, Bygglovschef 0370-377392
conny.eskilson@varnamo.seLars Rosborg, Miljö-ochstadsbyggn.chef 0370-377207
lars.rosborg@varnamo.seFöretagVärnamo kommun
AdressVärnamo kommun
Stadshuset, Kyrktorget 1
33183 Värnamo
KontorsadressSe hemsida
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2247737
Observera att sista ansökningsdag har passerat.