Handläggare

Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten i Stockholm

Att arbeta i Riksdagsförvaltningen innebär att verka i demokratins och ytterst i folkets tjänst. Vår uppgift är att skapa goda förutsättningar för att riksdagen ska uppfylla sina konstitutionella och demokratiska uppgifter samt sina internationella åtaganden. Enligt vår värdegrund ska arbetet bland annat kännetecknas av opartiskhet, saklighet och integritet. Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Ekonomienheten ansvarar för Riksdagsförvaltningens ekonomiska planering, redovisning och uppföljning samt upphandlingsfunktionen. På enheten arbetar 14 personer. Riksdagsförvaltningen har en budgetomslutning på ca 1,7 miljarder kronor.

Publiceringsdatum
2014-11-13

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kontoanalyser, bistå vid bokslutsarbete och analyser i samband med månads- och tertialrapporteringar. Vidare ingår att lägga upp nya anläggningar samt att göra utrangeringar och avskrivningar i Agressos AT-modul. Du kommer även att ge stöd till användare i kundreskontra. Du deltar i rapportering till statsredovisningen via Hermes samt i den löpande redovisningen vilket bl.a. innebär definitivbokföring av fakturor, månatliga avstämningar och periodiseringskontroller. Vidare ingår inläsning av rese- och lönefiler samt bemyndiganden av löner och reseersättningar. Konsultativt arbete i ekonomiadministrativa frågor är en central del, liksom nära samarbete med den övriga förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från redovisningsarbetet inom det statliga området och gärna erfarenhet från konsultativt arbetssätt. Du har mycket bra kunskaper i redovisning och momshantering, erfarenhet av kontoavstämningar, kvalitetssäkring samt bokslutsarbetet. Du är en van Agressoanvändare och det är en fördel om du har arbetat med Hermes. Du har mycket bra kunskaper i och är trygg i arbetet med periodiseringar och kund- och leverantörsreskontra.

Arbetet ställer krav på god analytisk förmåga, noggrannhet, självständighet och god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är van vid att ge en god administrativ service.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Riksdagsförvaltningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-26
Ange följande referens när du ansöker: 828-2014/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tarja Engström, Ekonomichef 08- 786 42 18

Facklig kontakt
Fanny Labory, Saco 08-786 40 00
Peter Moback, ST 08-786 40 00
Lars Vestberg, Seko 08-786 40 00

Företag
Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten

Adress
Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten
Sveriges riksdag
10012 STOCKHOLM

Kontorsadress
10012 Stockholm

Jobbnummer
2066442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksdagsförvaltningen Ekonomienheten: