Handläggare
Polismyndigheten i Örebro län / Administratörsjobb / Örebro
2012-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare" (publicerad 2012-10-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Örebro län i Örebro Handläggare med placering Utvecklings- och planeringsenheten, Avdelningen för ledningsstöd och service.
Polismyndigheten i Örebro län täcker 12 kommuner med drygt 275.000 invånare, och hos oss arbetar ca 750 medarbetare. Myndigheten är en väl fungerande polismyndighet med goda resultat och en ekonomi i balans. Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö, vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet. Effektivitet, engagemang och tillgänglighet är den värdegrund vi utgår ifrån i allt arbete, liksom strävan efter mångfald och likabehandling inom alla områden.
Utvecklings- och planeringsenheten ansvarar för utveckling och planeringsfrågor. Inom planeringsverksamheten är uppgiften att leda arbetet med att ta fram myndighetens verksamhetsplan. Under verksamhetsåret ska enheten fortlöpande ta fram och analysera verksamhetsresultatet samt avge prognoser för utfall på kortare och längre sikt. Statistik och annan dokumentation tas fram och bearbetas efter den operativa och strategiska verksamhetens behov vid enheten.
Som handläggare kommer Du bland annat att ha följande arbetsuppgifter:
• Ta fram underlag till myndighetens uppföljning månadsvis och presentera denna i både skrift och publicera den på myndighetens interna webb.
• Sammanställa statistik och ta fram prognoser för brottsutvecklingen både rörande olika typer av brott och för geografiska enheter som kommuner.
• Utgöra myndighetens kontaktpunkt för media och externa samverkansparters när de efterfrågar olika typer av statistiska uppgifter.
• Du kommer även i din roll som handläggare att få utföra uppdrag åt hela avdelningen för ledningsstöd och service.
Handläggarens arbetsuppgifter är både rutinbetonade och mer flexibla. Som handläggare måste du ha en hög beredskap för att ta fram olika typer av uppgifter och presentera dessa på kort varsel samt även kunna driva utveckling av de former som uppföljning och statistik presenteras på.
Kvalifikationskrav
Du som söker:
• Har höga kunskaper i MS Office-paketet.
• Har dokumenterad god förmåga att uttrycka dig i skrift.
• Har flerårig dokumenterad erfarenhet inom administration
• Har som lägst treårig gymnasie kompetens
Meriterande
• Kunskaper inom RAR.
• Kunskaper inom DUR två
• Kunskaper inom HOBIT
• Kunskaper inom PUST
• Kunskaper inom EPISERVER
• Kunskaper inom A-diariet
• Kunskaper inom PUM-A
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för uppdraget. Inom myndigheten strävar vi efter mångfald bland personalen avseende exempelvis kön och etnisk bakgrund.
Publiceringsdatum2012-06-26Övrig informationTjänsten innebär veckoplanerad arbetstid enligt ATA/Polis 5 2 mom.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Lön enligt avtal.
Så ansöker duAnsökan samt CV, märkt med diarienummer, skickas till HR-enheten, Box 1804, 701 18 Örebro eller till mailadress:
hr-enheten.orebro@polisen.seAnge följande referens när du ansöker: AA 713- 5858/12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr-enheten.orebro@polisen.seKontaktJan Mill, Chef Utvecklings- och planeringsenheten tel: 114 14
Facklig kontaktCatrin Holmberg, SEKO tel:114 14
Mats Oscarsson OFR/S tel: 114 14
Liselotte Sliwon, SACO tel: 114 14
FöretagPolismyndigheten i Örebro län
AdressPolismyndigheten i Örebro län
Box 1804
70118 ÖREBRO
KontorsadressFredsgatan 17 D
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 11414
Faxnummer: 019-156357
Jobbnummer 1282208
Observera att sista ansökningsdag har passerat.