Handläggare

Sandvikens kommun, Västra Gästriklands samhällsbyggnads­förvaltning / Sjukgymnastjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Västra Gästriklands samhällsbyggnads­förvaltning i Sandviken

Den 1 april 2016 bildades Västra Gästriklands samhällsbyggnadsnämnd med gemensam förvaltning för kommunerna Hofors, Ockelbo och Sandviken. Sandviken är värdkommun, det vill säga nämndens och förvaltningens säte. Förvaltningen har bland annat i uppdrag att hantera myndighetsfrågor inom plan-, bygg-, miljö- och hälsa.

Som medarbetare i Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Västra Gästriklands samhällsbyggnadsförvaltning arbetar för en långsiktigt hållbar och god livsmiljö för invånarna i den tre kommunerna med sammanlagt 53 000 invånare. Vi fortsätter nu arbetet med att skapa vår nya förvaltning, och du har i detta arbete chans att få vara delaktig och bidra till utvecklingen av en attraktiv arbetsgivare för drygt 80 medarbetare.

Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen

Publiceringsdatum
2023-12-22

Arbetsuppgifter
Är du en relationsskapande person som vill arbeta med samhällsnytta?

Vi söker dig som vill ha ett omväxlande och intressant arbete där du handlägger ärenden kring bostadsanpassning och parkeringstillstånd.

Bostadsanpassningsbidrag är en ekonomisk hjälp för personer som har en funktionsnedsättning att göra sin bostad och närmiljö mer funktionell. I ditt arbete med bostadsanpassning kommer du att bedöma åtgärder, intyg och kostnader för anpassningen, skriva beslut efter lagarna som styr och anpassa texten utifrån mottagare. Du som handläggare besöker ibland medborgare i deras bostad och har kontakt med alla berörda parter i beslutet om bostadsanpassningen, så som entreprenören, myndigheter och anhöriga.

Parkeringstillstånd för rörelsehindrade är till för den som har ett varaktigt funktionshinder som innebär att man har väsentliga svårigheter att förflytta sig på egen hand och stort behov av nära parkering för att självständigt klara sin vardag. I denna rollen kommer du handlägga ansökningar där du utreder, bedömer och beslutar om parkeringstillstånd.

I ditt uppdrag arbetar du till stor del självständigt och beslutsfattande sker ofta på delegation. Du blir en av två handläggare som jobbar med bostadsanpassning och parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Tillsammans ingår ni i ett team av 14 personer. Du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor på enheten där ni stöttar varandra, löser problem tillsammans och kompetensutvecklar varandra för att nå gemensamma mål.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning som arbetsterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Arbetslivserfarenhet inom myndighetsutövning är en fördel. Som sökande bör du ha erfarenhet av att läsa, förstå och omsätta lagtext i praktisk handläggning på ett neutralt sätt samt erfarenhet av administrativt arbete med IT-systemstöd.

Uppdraget kräver att du är duktig på att kommunicera, tar ansvar, är strukturerad och driver processer självständigt. Du behöver ha god pedagogisk förmåga och ekonomisk medvetenhet. Service och gott bemötande är ledord för dig och du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med arbetskamrater, kommunernas verksamheter, fastighetsägare med flera. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Svenska är det administrativa språket och du måste kunna kommunicera och ge skriftlig information till enskilda på ett vårdat och begripligt sätt. I uppdraget att handlägga bostadsanpassningsbidrag ingår besök i sökandes privatbostad och därför krävs B-körkort för att kunna ta dig dit.

För dig vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv. Hos oss är det viktigt att du utvecklas, trivs, mår bra och känner arbetsglädje.

ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.

Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "132-23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Västra Gästriklands samhällsbyggnads­förvaltning

Kontakt
Enhetschef för bygg och förvaltningsstöd
Martina Svensson
martina.svensson@sandviken.se
026-241487

Jobbnummer
8349148

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Västra Gästriklands samhällsbyggnads­förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Västra Gästriklands samhällsbyggnads­förvaltning: