Handläggare - Utland

Visma Visma Collectors AB / Företagsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Visma Collectors AB i Helsingborg, Växjö, Stockholm eller i hela Sverige

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 8 000 anställda, över 800 000 kunder och en omsättning på 8 537 miljoner norska kronor under 2017 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa.

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Söker du ett omväxlande arbete med kundkontakt, kvalificerad handläggning där du får använda dina kunskaper i tyska och engelska? Dessutom på en arbetsplats i centrala Helsingborg? Sök då tjänsten som handläggare på Visma Collectors AB!

Som personlig handläggare agerar du som ombud och sköter all kommunikation i varje enskilt ärende. Du har ett ansvar för att handläggningen och det dagliga samarbetet med kund stämmer överens med avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav. Som handläggare utmanar du också befintliga rutiner och arbetssätt i syfte att skapa en effektivare process och ökad lönsamhet.

Du kommer att;

handlägga inkassokrav för våra kunder

ha daglig kontakt med myndigheter och gäldenärer

ha ansvar för egna kunder med inriktning på utlandshandläggning

ha den dagliga kontakten med dina och gruppens kunder

regelbundet följa upp samarbetet med kund och aktivt arbeta för att öka mervärde och försäljning

ge kunderna råd och visa på lösningar i frågor som rör ansvarsområdet



Vad söker vi;

Vi söker en ny kollega till en tjänst på heltid vikariat med start i början av nästa år. Du skall vara van att arbeta i ett högt tempo och kunna fatta egna beslut. Arbetsuppgifterna kräver att du kan se samband och konsekvenser samt dra egna slutsatser. Du ska kunna arbeta självständigt och själv kunna prioritera ditt arbete. Vi vill att du aktivt bidrar till ett gott samarbete inom enheten och företagets olika delar.

Arbetsuppgifterna kräver att du som person är noggrann, pålitlig och flexibel för att på bästa sätt ta hand om våra kunder.

Det är ett krav att du uppfyller följande kunskaper i språk;

Tyska och Engelska - du ska kunna hantera telefonsamtal och skriftlig kommunikation på båda dessa språk.
Det är meriterande om;

du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst

du har tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter

du har utbildning inom ekonomi/juridik

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du har god pedagogisk- och kommunikativ förmåga.

Ansökan sker via vårt rekryteringsverktyg. Vid frågor - var vänlig ta kontakt med Sonja Andersson, CSS Manager +46 10 141 34 40.



Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
40 h Vikariat

Publiceringsdatum
2018-11-28

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sonja Andersson +46 42101413440

Företag
Visma Visma Collectors AB

Adress
Visma Visma Collectors AB
Box 1173
25111 Helsingborg

Kontorsadress
S:a Kyrkogatan 1

Jobbnummer
4480903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Visma Collectors AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Visma Collectors AB: