Handäggare till Fastighets och serviceförvaltningen

Piteå Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå, Luleå, Pajala eller i hela Sverige

Fastighets och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad. Fastighets och serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och fastighetsskötsel.

På avdelning Fastigheter arbetar ca 75 medarbetare. Vi arbetar med att säkerställa den strategiska lokalförsörjningen; planering, samordning och förändring i fastighetsbeståndet (om-, till- och nybyggnation). Avdelningen ansvarar för den dagliga driften, skötseln samt planering och genomförande av underhåll i kommunens fastigheter. Avdelningen hanterar även uthyrning och avtal för lokaler, bostäder och parkeringar. Vi tillhandahåller lokaler för kommunens kärnverksamheter såsom, förskolor, skolor, vård och omsorgsboenden och sporthallar, totalt ca 255 000 m2.

Publiceringsdatum
2018-07-02

Arbetsuppgifter
I ditt arbete som handläggare kommer du att arbeta med lokalstrategiska uppgifter. Rollen har till uppgift att planera verksamheternas långsiktiga behov och driva tidiga skeden och programfas i projekt, samt föra dialog med kundförvaltare och övriga serviceavdelningar i programarbetet.

Du kommer också att ta del av arbetet med låssystem och nyckelhantering

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med många intressanta och utmanande projekt.

Kvalifikationer
Du har en relevant högskoleutbildning och/eller likvärdig arbetslivserfarenhet. Du har några års erfarenhet som kvalificerad handläggare, gärna inom offentlig sektor.

Som person är du nyfiken, engagerad och vill utvecklas i ditt arbete. Du är strukturerad och trygg i att självständigt fatta beslut inom ditt ansvarsområde. I rollen kommer du att ha många kontakter både intern och externt, varför det är viktigt att du har en mycket god förmåga att skapa relationer.

Du är flexibel och serviceinriktad i ditt arbetssätt, och van att arbeta mot ekonomiska och tidsstyrda mål.

Goda IT-kunskaper och B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, driv och utvecklingsintresse.

Kontakt
Kerstin Albertsson Bränn, avdelningschef 0911-69 62 33



Facklig kontaktperson

Jonas Sandlund, Vision 0911-69 68 73

Christer Eriksson, SI 0911-69 61 65 SI

Välkommen med din ansökan senast 2018-08-12

Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och övriga annonseringsförslag

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Piteå Kommun

Adress
Piteå Kommun
Svartuddsvägen 1
94185 Piteå

Kontorsadress
Svartuddsvägen 1

Jobbnummer
4233878

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Piteå Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Piteå Kommun: