Hälsoutvecklare - Integration Halland

Hylte kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Hylte
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Hylte, Värnamo, Alvesta, Ljungby, Växjö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hylte kommun i Hylte

Hylte-lite enklare
Livet i Hylte är lite enklare. Här lever människorna nära varandra och det är naturligt att hjälpas åt. Kommunen ligger vackert inbäddad på gränsen mellan den halländska och småländska landsbygden och här finns goda boendemiljöer nära naturen och ett engagerat föreningsliv.

Det finns många fördelar med att arbeta i en mindre kommun som Hylte. Vi har korta beslutsvägar och du kan vara med och påverka såväl verksamheten som din egen utveckling. I Hylte kommun arbetar runt 900 personer på 48 arbetsplatser.
För oss är du viktig och vi arbetar för att skapa en bra arbetsmiljö med ett gott arbetsklimat som vi alla känner oss stolta över. Vi erbjuder dig ett tryggt och meningsfullt arbete där du kan göra skillnad.

Publiceringsdatum
2016-09-23

Dina arbetsuppgifter
Hylte kommun är projektägare för Integration Halland som är ett ESF-projekt där samtliga halländska kommuner deltar tillsammans med Arbetsförmedlingen. Projektet innebär ett nytt och spännande arbetssätt, där varje kommun har egna delprojekt och medarbetare. Till stöd för dessa finns en central projektledning bestående av projektledare, biträdande projektledare, ekonom och administratör.

Projektets målgrupp är nyanlända, det vill säga kvinnor och män i Halland som omfattas av Arbetsförmedlingens etableringsuppdrag. Syftet med projektet är att förstärka, förbättra och komplettera de insatser till nyanlända som utförs inom ramen för etableringsuppdraget. En grundtanke i projektet Integration Halland är att en utökad samverkan lokalt och regionalt mellan Arbetsförmedlingen, kommunerna, högskolan, arbetsgivare samt organisationer inom den idéburna sektorn. Genomförandefasen sträcker sig från 2016-01-01 till och med 2018-08-31.

Ett område som ingår i projektet är hälsa. Hylte kommun genomför en hälsoutbildning som inleds och avslutas med en hälsoprofilbedömning och därutöver består av ett flertal aktivitetstillfällen i form av föreläsningar, workshops, diskussioner, interaktiva övningar och fysisk aktivitet. Som hälsoutvecklare för Integration Halland söker vi dig som är engagerad och kan skapa goda relationer. Arbetet ställer krav på flexibilitet, förmåga att möta människor samt ett kreativt tänkande. Du behöver vara en person som är trygg i dig själv och k

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning inom området folkhälsa
• God social förmåga
• B-körkort
• God social kompetens

Meriterande är:
• Erfarenhet av målgruppen
• Erfarenhet av arbetsuppgifterna
• HPB-utbildning
• God kunskap om jämställdhet, tillgänglighet, lika möjligheter och icke diskriminering

Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.

Anställningsform/Varaktighet
Vikariat. Snarast t.o.m. 30 november 2017.

Omfattning
100 %

Ersättning
Individuell lönesättning

Tillträdesdag
Snarast

Sista ansökningsdag
2016-10-09

Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Upplysningar
Josef Önnhed, Fritids- och folkhälsochef, 0345-180 42
Emma Gröndahl , Projektledare Integration Halland, 0731-47 25 54

Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan

Varaktighet, arbetstid
Vikariat 2016-10-01 till 2016-11-30/ Heltid

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-09
Ange följande referens när du ansöker: Hylte:2016:142
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hylte Kommun

Adress
Hylte Kommun
Storgatan 8
31480 Hyltebruk

Kontorsadress
se hemsida

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3065227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hylte kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hylte kommun: