Habiliteringsverksamheten söker kurator till vikariat, 50-75 %
Landstinget Sörmland / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Eskilstuna,
Västerås,
Strängnäs,
Flen,
Katrineholm eller i
hela Sverige Habiliteringsverksamheten i Sörmland, placering i Eskilstuna
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Habiliteringsverksamheten i Sörmland vänder sig till barn, unga och vuxna med varaktiga funktionsnedsättningar. Vi skapar förutsättningar för självständighet och ett aktivt liv genom utvecklande, stödjande och kompenserande insatser. Våra tvärprofessionella team finns i Eskilstuna, Katrineholm och Nyköping. Habiliteringsverksamheten tillhör Hälso- och sjukvårdsförvaltningen och ingår i division Psykiatri och Funktionshinder.
Du kommer att arbeta i enhetens vuxenteam. Arbetet innebär att ge habiliterande insatser till vuxna mellan 18 och 65 år med varaktiga funktionsnedsättningar t ex utvecklingsstörning, traumatiska hjärnskador, motoriska svårigheter eller autismspektrumtillstånd. Arbetet sker i tvärprofessionellt team bestående av arbetsterapeut, kurator, logoped, medicinsk sekreterare, psykolog, sjukgymnast, sjuksköterska samt specialpedagog.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
I kuratorns arbete ingår att ge råd och samtals-/psykosocialt stöd till enskilda patienter och/eller dennes nätverk samt ge information om samhällets övriga service. I arbetet ingår också ett nära samarbete med andra berörda instanser i samhället. Du initierar och medverkar i nätverksträffar kring enskilda. Du är delaktig i att arrangera och medverka i olika grupper och informationstillfällen. Du ska också kunna informera och stödja patienten och dennes närstående i samband med neuropsykiatriska- och begåvningsutredningar samt att tillsammans med patienten och det övriga teamet upprätta habiliteringsplaner. Det ingår även viss administration och dokumentationsarbete.
Handledning erbjuds via extern handledare och du kommer också att ingå i kuratorernas yrkesträffar som erbjuder stöd och utveckling i yrkesrollen.
Din kompetens
Vi söker dig som är socionom eller har likvärdig utbildning med flera års yrkeserfarenhet inom yrket. Meriterande är kunskap/erfarenhet av våra målgrupper. Förmåga att arbeta i grupp såväl som förmåga till självständigt arbete krävs. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Körkort är önskvärt.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Vikariat på 50 - 75 %, med placering i Eskilstuna, till 2017-03-31. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Jeanette Elgén, tfn 016-10 42 75
Kurator Britt-Louise 016-16 69 15
Yrkessamordnare Pernilla Danielsson 0150-747 41.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-10-09.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Tidsbegränsad, 50 - 75 %, Tillträde Enligt överenskommelse till 2017-03-31 -
Publiceringsdatum2016-09-16ErsättningFast lön. Kollektivavtal finns.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-09
Ange följande referens när du ansöker: RMSE-16-164
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLandstinget Sörmland
AdressLandstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping
KontorsadressRepslagaregatan 19
Jobbnummer 3051723
Observera att sista ansökningsdag har passerat.