Habiliteringspersonal till gruppboende Funktionshinderenheten

Marks kommun, Socialförvaltningen / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Mark, Härnösand, Timrå, Sundsvall, Kramfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen i Mark

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher - med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons - det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.




Publiceringsdatum
2019-01-07

Arbetsuppgifter
Vi söker en medarbetare, tillsvidareanställning på heltid, till Funktionshinderenheten. Detta är ett arbete för dig som ser möjligheter hos varje individ, har ett stort tålamod och intresse av att arbeta med människor

Det grundläggande arbetet i rollen som habiliteringspersonal är att i samarbete med brukare, deras anhöriga och företrädare samt övrig personal arbeta för att skapa meningsfullhet, självständighet och personlig utveckling för de boende på gruppbostaden. Genom ett pedagogiskt och kreativt arbetssätt strävar vi efter att främja de boendes livskvalité, med en aktiv och meningsfull vardag som skapas utefter de boendes individuella behov och förutsättningar. Arbetsuppgifterna varierar beroende på den boendes hälsa, funktionsförmåga, behov och individuella föresatser.

Du ska efterfölja fastställda arbetsrutiner, vara engagerad i att föra verksamheten framåt samt främja samarbete och verka för en god gruppdynamik på arbetsplatsen. Dokumentation ingår i dina dagliga arbetsuppgifter, därför behöver du kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift. Delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter kan förekomma.


Kvalifikationer
Du ska ha omvårdnadsprogrammet, gärna med inriktning mot funktionshinder, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha ett gott bemötande, en positiv människosyn samt vara flexibel och ansvarstagande. Du ska ha god förmåga att hantera svåra situationer och samtidigt behålla en stark tilltro till människors förändrings- och utvecklingsförmåga.
För att klara av arbetet behöver du vara en mogen person som kan se möjligheter istället för hinder, vara prestigelös och ha god samarbetsförmåga. Erfarenhet av arbete med funktionshinder är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi vill att du har B-körkort.



ÖVRIGT
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Marks kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: A840283
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sören Printz 0320-21 88 57

Företag
Marks kommun, Socialförvaltningen

Adress
Marks kommun, Socialförvaltningen
Marks kommun
51180 KINNA

Kontorsadress
51180 KINNA

Jobbnummer
4541162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Marks kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Marks kommun, Socialförvaltningen: