Habiliteringspersonal, Arbetslivscentrum

Kungälvs kommun, Arbetslivscentrum / Undersköterskejobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla undersköterskejobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Arbetslivscentrum i Kungälv

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi kommunen som växer mest i hela regionen.
Här finns över 40 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med brukarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.

Publiceringsdatum
2010-10-18

Arbetsuppgifter
ALC - Arbetslivscentrum - arbetar med aktiviteter för personer som av olika anledningar står utanför ordinarie arbetsmarknad, samt samordning av de kommunala insatserna för nyanlända. ALC består av enheterna Arbete, Rehabilitering och Integration, Försörjningsstöd samt Daglig verksamhet.
Kungälvs kommuns dagliga verksamhet för personer som beviljats insatser enligt LSS består idag av 12 verksamheter. Insatserna riktas till personer med utvecklingsstörning, autism eller autismliknande tillstånd, personer med betydande och bestående begåvningsmässigt funktionshinder efter hjärnskada i vuxen ålder, personer med andra varaktiga fysiska eller psykiska funktionshinder som uppenbart inte beror på normalt åldrande och förorsakar betydande svårigheter i den dagliga livsföringen.
Som habiliteringspersonal är du anställd i Kungälvs kommun inom Daglig verksamhet och med huvudplacering på en eller två enheter. Utifrån behov i verksamheten kan du behöva byta enhet både för kortare eller längre perioder.
Huvudarbetsuppgifterna som habiliteringspersonal är följande:
• Verkställa insatser enligt LSS-beslut
• Ha stödpersonsansvar för en eller flera arbetstagare
• Handleda, vägleda och stötta arbetstagarna i den dagliga sysselsättningen
• Använda metoder som underlättar kommunikation och förhållningssätt
• Använda och underhålla medicintekniska hjälpmedel
• Verka för en god arbetsmiljö
• Ansvara och vara delaktig för att bibehålla och utveckla aktiviteter/verktyg för verksamheten
• Svara för social dokumentation och upprättande av genomförandeplaner.

Kvalifikationer
Arbetet som habiliteringspersonal ställer krav på flexibilitet, samarbetsförmåga och en god empatisk förmåga. Du skall ha datavana, ett pedagogiskt förhållningssätt, god fysik och psykisk uthållighet. Det är av vikt att du har god dokumentationsförmåga.
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med inriktning mot människor med funktionshinder (ex. Omvårdnad, Barn&Fritid m.fl), samt att du har fallenhet för yrket och ett genuint intresse för människor med särskilda behov.
Du bör ha utbildning och erfarenhet av arbete för människor med intellektuella funktionsnedsättningar och/eller autism samt god organisations- och planeringsförmåga.
Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet av arbete med tydliggörande pedagogik, olika arbetsmetoder ex. sociala berättelser, seriesamtal, bildsystem, dataprogram och dess tillbehör, AKK (Alternativ och kompletterande Kommunikation) ex. tecken som stöd, visuellt stöd, pecs, bliss, bilder mm samt pedagogiska datakunskaper.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande.

Arbetstider och omfattning
Heltid / deltid. Omfattning: 50-100%, 3-12 månader med eventuell förlängning, dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-10-31
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Ansökan ska innehålla personligt brev och meritförteckning.
Betyg/intyg lämnas efter anmodan eller vid en eventuell intervju.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdskuponger.
Ange följande referens när du ansöker: A187666 habpers ALC
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lisbet Hertzman, Enhetschef, 0303-23 86 04
Petra Öberg Enhetschef Daglig verksamhet, 0303-23 86 03

Facklig kontakt
KOMMUNAL, 0303-23 80 00

Företag
Kungälvs kommun, Arbetslivscentrum

Adress
Kungälvs kommun, Arbetslivscentrum
Kungälv
44281 Kungälv

Jobbnummer
756788

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Arbetslivscentrum

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Arbetslivscentrum: