Habiliteringsassistent, Arbetslic och Stöd

Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd i Kungälv

Med hjärtat i historien och blicken mot framtiden är vi kommunen som växer mest i hela regionen.
Här finns över 40 000 invånare, två fästningar, handelsstaden Kungälv och seglingsmetropolen Marstrand, allt detta en kvart från centrala Göteborg.
Kungälvs kommun är en värderingsstyrd organisation med brukarfokus, helhetssyn och lärande som våra kärnvärden.
Näckrosen är korttidsvistelse och korttidstillsyn (fritids) enligt LSS för personer med olika funktionshinder. Korttidsvistelsen vänder sig till personer mellan 16-65 år som har behov av miljöombyte och rekreation samt ge anhörig avlösning i sitt omvårdnadsarbete. Korttidstillsynen vänder sig till ungdomar mellan 13-21 år. Tillsynen tillgodoser önskemål att träffa andra ungdomar i liknande situation.

Publiceringsdatum
2010-05-07

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att stödja ungdomar och vuxna med intellektuella funktionsnedsättningar. Din uppgift som habiliteringspersonal är att stödja och motivera personen till ökad självständighet samt att individen får en stimulerande och trygg vistelse och tillsyn. Detta görs t ex genom att arbeta strukturerat med stöd, tydliggörande pedagogik och pedagogiskt arbetsmaterial samt dokumentation. Du arbetar enligt genomförandeplanen i mötet med den enskilde, följer upprättade handlingsplaner, policys och riktlinjer avseende hygien, personal samt arbetsmiljö. Du kommer att ingå i en positiv och engagerad personalgrupp där du följer individen i livets med och motgångar.
Arbetstiden är schemalagd till dag, kväll, journatt samt helg.

Kvalifikationer
Du som söker bör ha relevant utbildning såsom gymnasiekompetens motsvarande omvårdnadsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet med inriktning mot funktionsnedsättningar eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. KY-utbildning är meriterande.
Vi vill att du:
• har minst tre års erfarenhet av att arbeta med ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar.
• skall ha kunskap och erfarenhet om olika typer av funktionshinder och om levnadsvillkoren för personer med funktionshinder, kunskap kring autism och ADHD är meriterande.
• Innehar B-körkort
• Är flexibel, öppen för förändringar och ser möjligheter framför hinder, har lätt för att samarbeta och har "kaoskompetens"
• Är lyhörd och empatisk för brukarens uppfattning och behov
• Har förmåga att prioritera uppgifter i det dagliga arbetet.
Vi ställer stora krav på förhållningssätt och bemötande och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande.

Arbetstider och omfattning
Deltid. Tidsbegränsad anställning, upphör: Allmän visstidsanställning 80% tom december 2010 Vikariat ca 80% tom augusti 2011

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-05-23
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Ansökan ska innehålla personligt brev och meritförteckning.
Betyg/intyg lämnas efter anmodan eller vid en eventuell intervju.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdskuponger.
Ange följande referens när du ansöker: KS 2010/1057-022
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Cecilia Malm, Enhetschef, 0303-23 95 31
Susanne Albinsson, verksamhetschef, 0303-23 91 27

Facklig kontakt
KOMMUNAL, 0303-23 80 00

Företag
Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd

Adress
Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd
44281 Kungälv

Jobbnummer
646066

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Arbetsliv & Stöd: