Gymgrossisten söker tysktalande översättare till regelavdelninge

Professional Consulting / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professional Consulting i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Professional Consulting

Vi söker nu för Gymgrossistens räkning Dig som vill arbeta med regulatoriska frågeställningar gällande kosttillskott och hälsoprodukter. Talar du tyska och brinner för kvalitetsarbete och administration? Då kan detta vara din nästa utmaning! Gymgross
Gymgrossisten.com säljer högkvalitativa kosttillskott för idrottare. Företaget grundades 1996 och ses idag som en föregångare inom internethandel. I Gymgrossistens utbud finns allt från egenproducerade kosttillskott till träningsutrustning, kläder och tillbehör. Företaget har idag 150 anställda och är etablerade i hela Norden samt Tyskland. Gymgrossisten.com är en del av e-handelskoncernen CDON Group tillsammans med de välkända varumärkena CDON.com, Lekmer.com, Nelly.com, Members.com, Bodystore.com, Tretti.com och RUM21.se. Tillsammans betjänar butikerna fler än 2,5 miljoner kunder årligen och under 2012 genererade gruppen 4,5 miljarder i intäkter.
Vi som arbetar inom CDON Group har en stark passion och engagemang för det vi gör och fokuserar alltid på resultat. För att trivas hos oss tror vi att du är en person som gillar högt tempo och strävar efter att både utveckla dig själva och ditt arbete.

Som administratör/översättare på Gymgrossistens regulatoriska avdelning är du del av en grupp som kvalitetssäkrar produkter och utreder regulatoriska frågor. I nära sammarbete med avdelningens nutritionister kommer du att ansvara för att skriva etiketter till Gymgrossistens kosttillskott och hälsoprodukter. Arbetet är ett översättningsuppdrag där du kommer primärt översätta etiketter från svenska till tyska, och från tyska till svenska.
Uppdraget är på heltid med arbetstid som omfattar 40h/vecka med start omgående och pågår under 3 månader med möjlighet till förlängning.

Du kommer att ingå i Professional Consultings uthyrningsverksamhet men arbeta i Gymgrossistens lokaler i Norrtull.

Vi söker dig med ett genuint språkintresse och som behärskar det tyska språket flytande. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom språkventenskap alternativt inom nutrition eller liknande ämnesområde. Har du tidigare erfarenhet av kosttillskott eller livsmedelsbranschen är detta mycket meriterande. För att lyckas i rollen som administratör på Gymgrossisten.com krävs det att du är noggrann, strukturerad, stresstålig samt har ett öga för detaljer. Vidare är du social, resultatinriktad, har lätt för att samarbeta samt goda datorkunskaper. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av översättningsarbete samt ett intresse för kost och hälsa men det är inte ett krav. Engelska och svenska är ett krav för tjänsten. Känner du att ovanstående är något som passar in på dig, sök tjänsten omgående då tillsättning sker snarast.
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Publiceringsdatum
2013-06-14

Arbetstider och omfattning
HELTID 3-6 mån

Ersättning
Fast lön enligt avtal

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Professional Consulting

Adress
Professional Consulting
Sveavägen 168
11346 Stockholm

Jobbnummer
1583851

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professional Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professional Consulting: