Gunnebo Industries - Kvalificerad redovisningsekonom
Kandidathuset AB / Redovisningsekonomjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kandidathuset AB i Växjö,
Uppvidinge,
Hylte,
Emmaboda,
Värnamo eller i
hela Sverige Gunnebo Industrier är ett internationellt företag som är verksamt över hela världen.Vi är marknadsledande inom flera områden inom lyft- och materialhantering, med tillverkning av produkter såsom kranblock, linskivor, kätting & lyftkomponenter, schacklar och surrningsprodukter. Gunnebo Industrier har tillverkningsenheter och försäljningsbolag i flera länder, och utöver detta har vi distributörer i mer än 50 länder, vilket för våra produkter tillgängliga i alla delar av världen.Kvalitet och innovation har varit grunden för Gunnebo Industries i mer än 250 år och tillsammans med vårt starka varumärke och drivna medarbetare utvecklar vi de produkter som ska möta framtidens krav. Gunnebo Industrier är en del av The Crosby Group. Läs gärna mer på
http://gunneboindustries.com Vi flyttar nu vår svenska ekonomiavdelning från Västerås till Växjö och söker en kvalificerade redovisningsekonom som tillsammans med övriga kollegor på ekonomiavdelningen ska säkerställa kvalitet i bokslut, budget och löpande redovisning. Det är en unik möjlighet att vara med och påverka från början i uppstarten av den nya avdelningen!
Om jobbet
Som redovisningsekonom kommer Du att få arbeta i ett energiskt och dynamiskt företag med internationell närvaro och internationellt ägande. Du får ett unikt helhetsperspektiv på redovisningen och inblick i alla delar av den svenska verksamheten. Du kommer att ha ett eget ansvar över ditt arbete och förväntas arbeta både högt och lågt. Du är självgående, kan ta initiativ och samarbeta med kollegorna inom redovisningsteamet. Som kvalificerad redovisningsekonom rapporterar Du till Ekonomichefen i Sverige och är placerad på vårt kontor på Komponentfabriken i Växjö.
Du medverkar främst i de svenska enheternas redovisning med vissa supporttjänster mot de utländska dotterbolagen i vårt affärssystem, SAP. Du är delaktig i fullständiga månadsbokslut inklusive avstämning och dokumentation av balansposter, med efterföljande analys och uppföljning av resultat. Som Kvalificerad Redovisningsekonom utför Du också följande uppgifter;
• Budgetarbete och framtagande av prognoser löpande under året.
• Rapportering av bokslut och budget till koncernen i USA.
• Hantera momsredovisning intrastat på internationell basis.
• Bokföring och analys av personalkostnader samt redovisning av arbetsgivardeklarationer.
• Uppföljning av pågående arbeten samt hantering av anläggningsregister.
• Lagerbokföring och lageranalys.
• Diverse rapportering till myndigheter.
• Dokumentation av interna processer och säkerställande av god intern kontroll.
• Delaktig i utveckling och upprätthållande av de ekonomiska uppsättningarna i SAP.
I det dagliga arbetet kommer Du att ha en nära kontakt med verksamheten och vara stöd till avdelningschefer i organisationen. I arbetet får Du ett helhetsgrepp på verksamheten och redovisningen, och har en stor möjlighet att bidra med utveckling och förbättringar, vilket gör det mycket stimulerande. Du kan göra skillnad och påverka att vi arbetar med rätt saker och ökar vår servicenivå till chefer, ledning och ägare.
Publiceringsdatum2020-01-24ProfilVi ser att Du har en akademisk utbildning inom ekonomi samt praktisk erfarenhet inom kvalificerat redovisningsarbete, minst tre år, gärna inom tillverkande industri.
Du har god IT mognad och är en erfaren användare av Excel. Meriterande om du har arbetat med större affärs- och rapporteringssystem, gärna SAP och Hyperion. Det finns stora möjligheter att utvecklas vidare och fördjupa sina kunskaper inom SAP. Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav. För att lyckas som Kvalificerad Redovisningsekonom behöver Du vara nyfiken och engagerad, och ha en drivkraft att utvecklas. Du tycker att det är roligt att arbeta med förbättringar av processer och arbetssätt.
Som person är Du strukturerad och ansvarstagande samt värderar kvalitet och noggrannhet i arbetet. Du behöver vara självständig och ha en positiv inställning. Du bör trivas i en dynamisk miljö, och vilja utvecklas och lära nytt. Vidare har du god analytisk förmåga och en förmåga att se problemställningar ur ett helhetsperspektiv och kunna hitta lösningar utifrån detta.
Det är viktigt att Du har vana av att kommunicera på ett bra och tydligt sätt både inom organisationen och mot våra externa kontakter. Du klarar av att hantera stora flöden av administrativa uppgifter, och förmår att komma till avslut snabbt med bibehållen noggrannhet. Du är kundfokuserad och arbetar aktivt med att ge verksamheten en god service!
Övrigt:
De första månaderna av anställningen kommer det att innebära frekventa resor till Västerås för introduktion, upplärning och för att ta över arbetet från den tidigare ekonomiavdelningen.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, varav vi gärna ser att du inte väntar utan skicka din ansökan direkt.
I denna rekrytering samarbetar Gunnebo Industries med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Frida Eklund,
frida.eklund@kandidathuset.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKandidathuset AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kandidathuset AB (org.nr 556765-0576),
http://www.kandidathuset.se Jobbnummer 5059503
Observera att sista ansökningsdag har passerat.