Guest Service supervisor
Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna,
Uppsala,
Stockholm eller i
hela Sverige Clarion Hotels består av 21 internationella fullservicehotell centralt belägna i större städer eller vid flygplatser i Norden och omsätter 2 miljarder SEK. Fyra år i rad har Clarion Hotels blivit utnämnda till Sveriges bästa hotellkedja genom Grand Travel Award. Clarion har ett fokus på att skapa levande mötesplatser mötesplatser för affärs-, konferens- och fritidsresenären. Servicen är personlig, passionerad och informell i en formell atmosfär. Hotellen erbjuder moderna och klassiska rum, restauranger, barer samt konferens - och mötesfacilteter.
Clarion Hotels är en del av Nordic Choice Hotels som är Nordens ledande hotellkedja med 170 hotell i Norden och Baltikum. Kedjan marknadsför de sex varumärkena Nordic Hotels & Resorts, Comfort Hotel, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection och Clarion Hotels. Nordic Choice Hotels är en del av Choice Hotels International med över 6 200 hotell i mer än 30 länder.
Hösten 2012 öppnade vi portarna till Skandinaviens närmaste mötesplats, Clarion Hotel Arlanda Airport. Ett levande förstklassigt hotell mitt på Arlanda flygplats. En plats där hela världen möts i en internationell miljö av konst, musik och design. Med en himmelsk utsikt. Vi skall tillsammans skriva historia när vi närmar oss målet att bli: Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda Airport ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.
Vår målsättning är att Clarion Hotel Arlanda ska vara Europas Bästa Flygplatshotell och ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan ge gästerna en serviceupplevelse utöver det vanliga.
Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du som del i vårt team genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, modoch begeistring. Du uttrycker energigenom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Modtillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.
Till hotellet söker vi nu en talang: "Guest Service Supervisor".
Guest Service är en av de större avdelningarna på hotellet och tillsammans ansvarar vi för receptionen, konferensservice, möblering och iordningställande av konferenslokaler.
Vi är totalt 21 st och vi har olika inriktningar men går alla under avdelningen Guest Service. Vi söker nu en Guest Service Supervisor som tillsammans med Guest Service Manager ansvarar för receptionen på hotellet.
• *** Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten? ****
Guest Service Supervisor (GSS) rapporterar till Guest Service Manager (GSM)
Tjänsten har driftfokus.
Som person är du driven, ansvarstagande och modig. Tjänsten ställer krav på god framförhållning och vi ser därför att du har fallenhet för planering och schemaläggning.
Du ser dig själv som ansvarig för avdelningen i Guest Service Managers frånvaro och du driver samtliga frågor självständigt tills något annat sägs.
Du är en mycket målmedveten person som uppfattas som positiv och säljintresserad. Du drivs av att ge service över det förväntade och resultat på toppnivå, allt tillsammans med den grupp du operativt leder i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med personalansvar samt om du har goda kunskaper i excel.
I tjänsten ingår bl a:
• Att agera GSM's "förlängda arm" i stort och smått.
• Att leda passet, delegera arbetsuppgifter och leda teamet i att ge fenomenal service
• GSS arbetar tillsammans med GSM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs, t ex kassa-och bankrutiner samt checklistan.
• GSS arbetar tillsammans med GSM aktivt för att nå uppsatta mål
• GSS arbetar själv i driften och föregår alltid med gott exempel
• GSS är ansvarig för att, genom goda rutiner, säkerställa att gästerna möts av ett välordnat Guest Service.
• GSS tar ansvar för att reklamationer behandlas på korrekt sätt och att dessa följs upp i systemet C2. GSS informerar GSM samt berörda avdelningar om det som hänt.
• Vår GSS ansvarar för gruppens schemaplanering och tidrapportering
• Tjänsten innefattar skiftarbete och helgtjänstgöring.
• Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner, förslags och kvalitetssystemet C2, samt kunduppföljningssystemet Loopon
• Att företagets policys efterlevs så som exempelvis klädpolicy
• Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
• Övriga arbetsuppgifter som tilldelats av GSM eller hotellets ledning.
• GSS är ansvarig för att GSM får uppdatering om hur arbetet gått under GSM frånvaro
• Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.
Publiceringsdatum2014-09-30Arbetstider och omfattning100% Snarast
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherese Mårtensson
FöretagClarion Hotel Arlanda Airport
AdressClarion Hotel Arlanda Airport
Tornvägen 2
19045 Stockholm-Arlanda
KontorsadressTornvägen 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2013430
Observera att sista ansökningsdag har passerat.