Guest Service Agent
Sheraton Stockholm Hotel / Receptionistjobb / Stockholm
2019-01-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Guest Service Agent" (publicerad 2019-06-10) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sheraton Stockholm Hotel i Stockholm Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi har 465 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar samt 15 konferensrum. Sheraton Stockholm Hotel ingår Marriott International med mer än 6500 hotell världen över.
•
Sheraton Stockholm Hotel söker nu en engagerad och flexibel Guest Service Agent till vårt fantastiska receptions team. Som Guest Service Agent välkomnar du gäster till vårt hotell, svarar på gästfrågor, bemöter gästönskemål och löser gästproblem. Du checkar in och ut och tar emot betalningar från våra gäster. Du arbetar även med alla andra förekommande arbetsuppgifter såsom telefonväxel ,post, väckning och projekt inom receptionen.
Du är opretentiös och lagmotiverande individ som kan hålla många bollar i luften. Du har en passion för service och har gästens upplevelse i fokus. Du är van vid att ifrågasätta interna processer och hitta nya metoder för att överträffa gästers förväntningar.
Dina ansvarsområden:
Överträffa gästernas förväntningar i en föränderlig miljö
Säkerställa ett snabbt, effektivt och välkomnande tillmötesgående mot alla gäster
Administrera ankomster och avresor
Ha full medvetenhet om hotellets status gällande beläggning och rumstillgång
Kommunicera och registrera all information runt feed-back samt klagomål enligt bestäma processer.
Vara uppmärksam på evenemang, VIP- och gruppankomster
Säkerställa effektiv kommunikation och arbetsrelation med andra team och avdelningar
Främja goda relationer med alla interna och externa kunder.
Din bakgrund:
Utstrålar entusiasm, engagemang och stöder ständigt förbättringsarbete
Tycka om att lösa problem och hjälpa våra gäster på bästa sätt
Förmåga att arbeta individuellt och som en del av ett team med god samarbetsförmåga och en proaktiv inställning
Minst 2 års erfarenhet inom besöksnäringen och då helst hotellreception
Kommunicera flytande i tal och skrift på engelska och svenska
Kunskaper i Opera är meriterande
Kunskaper i MS Office
Måste kunna stå åtta timmar per dag och samtidigt bibehålla en leende och positiv attityd
Förväntas vara flexibel i enlighet med de krav som verksamheten ställer
Förmåga att lösa problem och att tänka klart i stress- eller nödsituationer
Effektiv kommunikationsförmåga.
Vi erbjuder:
En anställning i ett internationellt, roligt och dynamiskt team
En anställning i ett företag där det finns god möjligheter att utvecklas och där vår värdegrund är '' Putting People First''
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% efter 6 månaders provanställning och vi tillämpar kollektivavtal.
Vi önskar tillsätta tjänsten snarast och urval kommer att göras löpande.
Vill du veta mer om tjänsten kontaka gärna Bram Visser, Director of Rooms på 08-412 34 00. Tycker du att detta låter intressant - välkommen med din skriftliga ansökan med CV och personligt brev senast den 17 februari 2019.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare
Publiceringsdatum2019-01-29ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSheraton Stockholm Hotel
AdressSheraton Stockholm Hotel
Box 195
10123 Stockholm
KontorsadressTegelbacken 6
Jobbnummer 4583658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.