Guest Relation Manager

Clarion Hotel Arlanda Airport / Receptionistjobb / Sigtuna
2012-05-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Guest Relation Manager" (publicerad 2015-08-21) ⬅️


Visa alla receptionistjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport i Sigtuna, Uppsala, Stockholm eller i hela Sverige

Clarion Hotel Arlanda Airport byggs i anslutning till Sky City och beräknas vara klart november 2012. Ambitionen är att bli Europas bästa flygplatshotell. Hotellet kommer att ha 414 rum och 40 möteslokaler.

Hotellet kommer att ha 3 olika restauranger varav den mest spektakulära ligger högt upp i hotellet, på 35 meters höjd. Där kommer du att kunna äta en god middag, ta en öl eller en kopp kaffe samtidigt som du njuter av skådespelet från start- och landningsbanan.

Hotellet ingår i hotellkedjan Clarion Hotels.

Hösten 2012 öppnar vi portarna till Nordens närmaste mötesplats. Ett spännande hotell  med en helt ny och unik mötesplats mitt Skandinaviens nav och i direkt anslutning till Sky City på Arlanda. Vi skall tillsammans skriva historia när vi öppnar portarna till Europas bästa flygplatshotell. Vi har en självklar målsättning att Clarion Hotel Arlanda ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga.

Clarion Hotel Arlanda förväntar sig att du genomför ditt arbete med stor passion, personlighet, energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.   

Till hotellet söker vi nu ytterligare en talang: "Guest Relation Manager".

Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Guest Relation Manager rapporterar till Hotellchef (HM)

Tjänsten innefattar ansvar för:
•  Upprätta och genomföra "program" för VIP och stamgäster.
•  Säkerställa att gästservicen på Clarion Hotel Arlanda alltid håller högsta nivå.
•  Reklamationshantering både rutiner och aktiv uppföljning
•  Delaktig i Loopon (elektroniska gästenkäter) och i C2 ( hotellets förbättringssystem)
•  Del av hotellets "supervisor" grupp.

I tjänsten ingår:
•  Att gå igenom ankomstlistor för att identifiera VIP och CC-gäster/stamgäster.
•  Att ta fram information om "Vad händer i huset denna vecka" och informera de berörda.
•  Att få våra VIP-listor till ett levande dokument som konstant förnyas och uppdateras.
•  Att hålla Servicemenyn levande och uppdaterad. Coachning och utbildning av produkterna för övrig personal
•  Aktivt arbete i lobbyn med till exempel gästkvällar, gästundersökningar/intervjuer/sälj möten med dels nuvarande stammisar samt potentiella gäster.
•  Ansvarig för välkomnande miljö och atmosfär i hotell och konferens lobby.
•  Flexibla arbetstider men kan till innefatta kvällar och helgtjänstgöring vid behov.
•  Innefattar Duty (jour) tjänstgöring enligt schema.
•  Vara säljfokuserad och aktivt leta nya potentiella stamgäster och teckna/förhandla enklare logiavtal.
•  Följa upp de avtal som skapats av HM. Uppdateras minst 1 ggr /år.
•  Alltid ha gästens behov i fokus och utefter det jobba med merförsäljning.
•  Veckovis kvalitetskontroll av växter och blommor
•  Hantering av gästsynpunkter och reklamationer. Dels uppföljning mot gäst men också i C2 mot avdelningschefer.
•  Att vid vissa arrangemang (som ordinerats av HM) vara kontaktperson eller agera värd.
•  Följa företagets policies.
•  Säkerställa att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner
•  Utbildning av personal i bemötande, hantering av reklamationer och omhändertagandet av gäster.
•  Ha god kännedom om rutiner för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna.
•  Vara kunnig om anläggningen.
•  Att behandla våra gäster och kollegor med respekt.
•  Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra.
•  Det är alla medarbetares ansvar att i alla lägen bidra till att gäst/kund eller kollega får bästa tänkbara upplevelse. Ibland innebär det att vi måste lägga vårt eget arbete åt sidan en stund för att stötta kollegor för att gästen ska få en så bra upplevelse som möjligt. Detta prestigelösa samarbete hjälper oss att lyckas i vår ambition att vara Europas bästa flygplatshotell.

Varmt välkommen med din ansökan!  Samtliga sökanden kommer att bli kallade till Clarion Hotel Arlandas TALANGJAKT som går av staplen den 15-16 juni - läs mer om Talangjakten och hotellet på www.clarionarlanda.se Om du är intresserad av flera tjänster så kommer du att kunna lämna in intresse för det på Talangjakten så här räcker det om du söker den tjänst som du är mest intresserad av.

Publiceringsdatum
2012-05-08

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-07
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jessica Norgren, +46 8 444 18 02

Företag
Clarion Hotel Arlanda Airport

Adress
Clarion Hotel Arlanda Airport
Ringvägen 98 A
19045 Stockholm-Arlanda

Jobbnummer
1237563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Arlanda Airport

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Arlanda Airport: