Guest Excellence Manager till Jacy'z Hotel & Resort

ESS Hotel Group AB / Receptionistjobb / Göteborg
2025-06-27


Visa alla receptionistjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ESS Hotel Group AB i Göteborg, Härryda, Varberg, Falkenberg, Landskrona eller i hela Sverige

Att gå igenom ytterdörrarna på Jacyz ger dig puls bara det. Det är ett wow som slår dig här näst och vilket följer dig hela vägen upp till våning 28. Här blir alla vuxna unga igen och du kan verkligen känna den amerikanska glamourösa röda tråden in i detaljerna. Här har vi allt samlat under ett tak, upplev konserten, ät sharing med utsikt över hela Göteborg eller dyk ner i poolen till beatet från våra egna djs.
Vi skapar upplevelser i världsklass, minnen för livet och en arbetsplats att vara riktigt stolt över och vi lever våra värdeord i allt vi gör. Att vara Passionerad, Professionell, Lekfull & Personlig är vad som gör oss unika och vad som får oss att växa.

Nu söker vi dig, vår nya Guest Excellence Manager!
Vi letar nu efter en ny kollega till Team Jacy'z i en roll som Guest Excellence Manager.
Genom en proaktiv inställning förväntas du tillsammans med våra avdelningar driva gästupplevelsen framåt genom hög närvaro i drift och användning av analytiska insikter från gästdata och direkt feedback från våra gäster som du i din roll är proaktivt uppsökande i steget i drift. Din roll sträcker sig över alla avdelningar på Jacy'z, där du inspirerar och utvecklar servicen och teamets prestationer. Med din utstrålning och äkta känsla för service och hospitality skapar du en minnesvärd vistelse för både befintliga och framtida gäster.
GEM har också ett ansvar i att guida våra gäster under deras vistelse ihop med att optimera husets outlets, du vet var i huset gästen kommer trivas bäst i nästa steg och vi lämnar det inte åt slumpen, utan du jobbar systematiskt med detta tillsammans med hela huset dagligen.

Vad gör en Guest Excellence Manager?
• Gästfokus: Huvudmål att skapa en överlägsen gästupplevelse och främja gästnöjdhet. Teamet strävar efter att bygga och förstärka relationer med gäster för att skapa stamgäster.
• Ambassadörer: Förväntas fungera som förebilder för huset. De arbetar för att motivera och utveckla medarbetarna för att säkerställa hög servicestandard och att organisationens kultur efterlevs.
• Gästresan: Genom hög närvaro i drift och lyssna på gästfeedback säkerställer teamet gästresan före, under och efter gästernas fysiska vistelse. Teamet skall sträva efter att alltid finnas med under "peak-hours" i den operativa verksamheten på de olika avdelningarna.
• Gemschema: Arbetar efter ett schema som anpassas efter verksamhetens behov, bokningsläge och gästsegment.
• Dagliga briefs: Leder korta informativa hela huset briefs med ansvariga från varje avdelning. Dela viktig information och se hur man kan hjälpas åt över avdelningarna för en lyckad service.
• First & Last Hour: Säkerställer att varje del på Jacy'z upplevs som bestämt, genom att systematiskt toucha varje yta i huset under sina pass. Management by acting är ledordet där hela teamet arbetar efter att få alla medarbetare på Jacy'z att se och agera för att våra miljöer alltid skall upplevas som vi bestämt.
• Hus-Concierge: Det förväntas att GEM är expert i huset på att vara uppdaterad på vad som händer och när för att kunna guida våra hotellgäster, restaurang- och bargäster, wellnessgäster, samt kontorsgäster som alla passerar.

Om tjänsten
Anställningsform: Heltid, arbetstid förlagt varierande dag, kväll och helg. Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse
Så, vem är du?
För att lyckas i den här rollen ser vi att du behöver ha...
• ett stort öga för detaljer, samt en vilja att överleverera gästens förväntan

• kapaciteten att se med gästens ögon och förekomma eventuella friktioner i gästupplevelsen i balans med driften

• ett analytiskt lösningsorienterat sinne baserat på data

• erfarenhet från tidigare drift inom hotell, konferens eller F&B


Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningsdag 3/7
Uppfyller du inte alla exakt alla krav i annonsen? Tveka inte att skicka in en ansökan ändå, vi är beredda att överväga sökande med närliggande arbetslivserfarenhet och utbildning.
Hos oss får du en arbetsplats med utvecklingsmöjligheter, både inom huset liksom inom ESS Group. Vi jobbar ständigt med att utveckla våra medarbetare med hjälp av interna utbildningar inom ledarskap, stresshantering och mycket mer. Som medarbetare hos oss får du tillgång till extremt fina rabatter på våra destinationer och restauranger runt om i Norden. Vi ställer dessutom till med festligheter och andra roliga aktiviteter för att hålla samman teamet. Utöver det får du en säker anställning, friskvårdsbidrag samt otroliga kollegor som kanske till och med blir dina vänner för livet!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
ESS Hotel Group AB (org.nr 556710-8047), http://www.essgroup.se

Arbetsplats
ESS Group

Jobbnummer
9408221

Prenumerera på jobb från ESS Hotel Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ESS Hotel Group AB: